تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

روزانه ۶۵ نفر در تصادفات کشور کشته شدند

روزانه ۶۵ نفر در تصادفات کشور کشته شدند

مدیرکل عملیات ترافیک راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به این که در سال ۸۴ در هر ساعت ۲۳ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده اند، افزود: ۸۵ درصد عامل تصادفات در سال گذشته نیروی انسانی بود. سرهنگ یونس میرزایی تبار که در دومین همایش سراسری معاونان راهور و فرماندهان پلیس راه سخن می گفت، تصریح کرد: در سال یک میلیون نفر در جهان کشته و ۵۰ میلیون نفر نیز مجروح می شوند. وی با اشاره به این که ۸۰ درصد کشته شدگان تصادفات مربوط به قاره آفریقا و آسیا هستند، افزود: عامل انسانی، راه، وسیله نقلیه و عامل محیطی از عوامل عمده حوادث رانندگی به شمار می روند. میرزایی تبار آمار کشته شدگان حوادث رانندگی در سال ۸۴ را یادآور شد و گفت: در سالی که گذشت، در تصادفات درونشهری ۸ هزار و ۶۷۹ نفر و برونشهری ۱۶ هزار و ۹۶۴ نفر و در جاده های روستایی یک هزار و ۶۸۰ نفر جان خود را از دست دادند. مدیرکل عملیات ترافیک راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: از ابتدای سال ۸۴ تا بیست و سوم مرداد ماه این سال، ۲ هزار و ۳۱۳ تصادف منجر به مرگ، ۴۰ هزار و ۷۸۰ تصادف جرحی و ۱۶۰ هزار و ۱۹۱ مورد تصادف خسارتی در جاده های کشور رخ داده است. وی با بیان این که در ۵ ماه اول سال ۸۴ مجموعا ۲۰۳ هزار و ۲۸۴ مورد تصادف جرحی و فوتی در معابر کشور داشتیم، خاطرنشان کرد: در این تصادفات ۹ هزار و ۲۷۲ نفر کشته و ۹۷ هزار و ۹۵۰ نفر مجروح شدند. سرهنگ میرزایی تبار به مقایسه آمار تصادفات ۵ ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تا ۲۳ مرداد ماه دو هزار و ۴۹۷ تصادف فوتی، ۴۲ هزار و ۶۸۹ تصادف جرحی و ۱۸۳ هزار و ۷۱ تصادف خسارتی داشتیم که در این تصادفات ۹ هزار و ۵۹۵ نفر کشته و ۷۳ هزار و ۱۳۷ نفر مجروح شدند. مدیرکل عملیات ترافیک راهنمایی و رانندگی ناجا ساماندهی تردد موتورسواران، برخورد با تخلفات ساکن طرح میادین، استفاده اجباری از کمربند و کلاه ایمنی، جلوگیری از تجاوز رانندگان به خطوط عابران پیاده و کنترل تخلفات حادثه را از مهمترین طرح های انضباطی ترافیکی با هدف کاهش ده درصد کشته های تصادفات در سال گذشته و سال جاری برشمرد. میرزایی تبار برخورد با مظاهر علنی فساد و پلاک های ناخوانا و مخدوش، ساماندهی علائم راهنمایی و رانندگی، تشکیل پلیس مدارس، ساماندهی مسافربرهای شخصی و اجرای طرح های ضربتی را از دیگر طرح های انضباطی ترافیکی در حال اجرای پلیس راهنمایی و رانندگی برشمرد.
 
 
 
۷۰ میلیون خسارت در پی سقوط هواپیمای آموزشی
گروه اجتماعی: حادثه سقوط یک فروند هواپیمای آزمایشی در انتهای بزرگراه شهید بابایی با ۷۰ میلیون تومان خسارت مالی پایان یافت.صبح دیروز یک هواپیمای کوچک آموزشی در منطقه هوافضای سپهر لحظاتی بعد از پرواز پس از برخورد با یک مانع در انتهای اتوبان شهید بابایی تقاطع پل تلو در مقابل فاز دو کوی دانشگاه امام حسین سقوط کرد و آتش گرفت.هواپیمای آموزشی از نوع فوق سبک پلیکان بود. عباس کمال امیری افسر نگهبان ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران گفت: ساعت ۳۹۸ دقیقه صبح دیروز از طریق تماس تلفنی مطلع شدیم این هواپیمای سبک آزمایشی در حال پرواز در آسمان شرق تهران بوده که به علت نامعلومی سقوط کرده و آتش گرفته است.
نیروهای ایستگاه های ۲۶ و ۵۶ آتش نشانی و امداد و نجات ۱۰ تهران به طور همزمان در محل حادثه حاضر شده و در ساعت ۴۹۸ دقیقه عملیات امداد و نجات را شروع کردند.
هواپیما با شیروانی برخورد کرده
آشتیانی مسئول ایستگاه ۲۶ آتش نشانی درباره چگونگی شرایط موجود در محل حادثه گفت: زمانی که به محل حادثه رسیدیم مشاهده شد یک فروند هواپیمای آموزشی در آتش می سوزد. با شروع عملیات، با سه رشته آب پرفشار، آتش هواپیما را خاموش کردیم این در حالی است که رحمتی خلبان هواپیما از حادثه جان سالم به در برده است.او درباره دلیل سقوط هواپیما گفت: هواپیما پس از بلند شدن از روی باند، ناگهان با شیروانی یکی از ساختمان های منطقه متعلق به هوافضا برخورد و به پائین سقوط کرد و طعمه حریق شد.
سقوط در پی نقص فنی
در اثر این برخورد به ساختمان هم خسارتی جزیی وارد شد.محمد تورنگ رئیس مرکز اطلاع رسانی تهران بزرگ هم درباره نحوه وقوع حادثه گفت: هواپیمای آزمایشی حدود ساعت /30 ۸ از مقر پرواز برخاست. بعد از ۱۰ دقیقه پرواز بر فراز آسمان، ناگهان دچار نقص فنی شده و مقابل فاز ۲ کوی دانشگاه امام حسین سقوط کرد و علت دقیق حادثه در حال بررسی است.
هواپیما با منبع آب برخورد کرده
فرهمند مدیر اداره پشتیبانی مجموعه هوافضای سپهر اما در گفت وگو با ایسنا حادثه را به گونه ای دیگر بیان کرده است.او گفت: حادثه زمانی به وقوع پیوست که هواپیمای آموزشی فوق سبک پلیکان، حین برخاستن از روی باند خارج شده و با یک منبع آب کنار باند برخورد کرد.
فرهمند افزود: «خلبان هواپیما که تحت آموزش بوده بلافاصله اقدام به خروج از هواپیما کرد و بعد از آن ناگهان هواپیما دچار آتش سوزی شده و به طور کامل سوخت.»با حضور ماموران آتش نشانی هواپیمای آتش گرفته دقایقی بعد خاموش شد. به گفته فرهمند، حادثه مجروحی نداشت و بنابر اعلام نظر کارشناسان هواپیمایی خسارت مالی هواپیما ۷۰ میلیون تومان تخمین زده شد و گروهی از کارشناسان هواپیمایی در حال بررسی علت بروز سانحه هستند.
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد