تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

وزیر بهداشت: حوادث رانندگی عمده ترین علت معلولیت در ایران است

دکتر کامران باقری لنکرانی در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی که در محل سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی جریان داشت، گفت : از زمان دولت قبل نگاه ما به امر سلامت تغییر کرد و دیگر مرگ و میر را معیاری برای کاهش سلامت در نظر نمی گیریم، بلکه سال های سپری شده یک فرد به صورت ناتوان و ناسالم را به عنوان شاخص می گیریم.

وی افزود: براساس آمارهای ما حوادث ترافیکی، بیشترین نقش در ناتوانی افراد طی سال های گذشته را داشته اند و این نتیجه به ما می گوید که علاوه بر تاسیس بیمارستان ها در نقاط حادثه خیز باید در اصلاح فرهنگ رانندگی و امنیت بیشتر جاده ها به منظور تامین بسترهای سلامت برای جامعه بکوشیم.

سوانح رانندگی نخستین عامل مرگ زودرس ایرانی‌‏ها است

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که سوانح رانندگی اصلی‌‏ترین عامل مرگ زودرس و از دست رفتن عمر مفید جامعه در کشور محسوب می‌‏شود.
به نقل از روابط عمومی وزارت راه و ترابری، سوانح رانندگی هم‌‏اکنون در ایران به لحاظ تعداد قربانیان، دومین عامل مرگ و میر محسوب می‌‏شود در حالی که به طور متوسط در جهان سوانح رانندگی عامل دهم مرگ و میر است.
بر اساس این گزارش، در 23 استان کشور حدود 30 درصد مرگ و میر در گروه سنی 15 تا 45 سال مربوط به قربانیان سوانح رانندگی است.
همچنین بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، سهم قربانیان سوانح رانندگی در جهان دو درصد از مجموع فوتی‌‏ها است در حالی که این رقم در ایران 10 درصد است.
کارشناسان معتقدند که تشکیل شورای عالی ایمنی راه‌‏ها و اختصاص بودجه مناسب در کشور می‌‏تواند گامی در جهت سازماندهی و کاهش سوانح رانندگی باشد. همچنین مدیریت یکپارچه معضل اصلی ساماندهی ایمنی راه‌‏های کشور است.

۶ اردیبهشت ۸۶ - ایلنا