تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

۱۶‬هزارو ‪ ۳۶۱‬مورد تصادف منجر به فوت و جرح درخوزستان رخ داد

معاون عملیات وحوادث مرکز فوریتهای پزشکی خوزستان گفت: در شش ماه نخست امسال ‪ ۱۶‬هزار و ‪ ۳۶۱‬مورد تصادف منجر به فوت و جرح درسطح استان به وقوع پیوست.
محسن قاسم نژاد افزود: ازاین تعداد‪ ۹‬هزار و ‪ ۲۴۳‬مورد درون شهری و بقیه در محورهای استان اتفاق افتاد.
وی اظهارداشت: براثر وقوع این سوانح ‪ ۱۶۵‬نفر جان خود رااز دست دادند و ‪ ۹‬هزار و ‪ ۹۸۴‬نفر مجروح شدند.
قاسم نژاد گفت: مجروحان حادثه به بیمارستانهای استان اعزام و چهار هزار و‪ ۳۵۰‬نفر نیز درمحل درمان شدند.
معاون عملیات و حوادث مرکزفوریتهای پزشکی خوزستان افزود: درمجموع دراین این مرکز ‪ ۹۶‬هزار و ‪ ۵۴۱‬مورد ماموریت داشت.

وقوع یک هزار و 173 فقره تصادف جاده‌ای در نیمه اول مهر

معاون عملیات ترافیکی پلیس راه کشور گفت: انحراف به چپ، تجاوز از سرعت مجاز ،عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم از مهمترین عوامل وقوع این تصادفات به شمار می رود.
سرهنگ البرزی در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح میزان تصادفات جاده ای در 15 روز اول مهرماه در کشور گفت: بر اساس اطلاعات بدست آمده در 16 روزه اول مهر ماه یک هزار و 173 فقره تصادف فوتی و جرحی در جاده های کشور به وقوع پیوست.
وی افزود: بر طبق این آمار 140 فقره از این تصادفات منجر به فوت و هزار و 33 فقره دیگر منجر به جرح شدند.
معاون عملیات ترافیکی پلیس راه کشور با اشاره به کاهش 8 درصدی میزان تصادفات منجر به فوت و 19 درصدی کل تصادفات فوتی و جرحی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گفت: در طول این مدت استانهای آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، فارس، کرمان و مازندران دارای بیشترین تصادفات جرحی و فوتی بودند.
وی  خاطر نشان کرد: خودروهای سواری و وانت با 3/47 درصد، موتورسیکلت با 9/25 درصد ، کامیون با 3/15 درصد، عابر پیاده با 5/7 درصد و مسافربرهای عمومی با 4/ درصد از عوامل شکل گیری تصادفات جاده ای در طول این مدت بوده اند.
سرهنگ البرزی در ادامه این گفتگو 90 درصد از تصادفات را مربوط به ساعات 7 تا 24 عنوان کرد وگفت: انحراف به چپ، تجاوز از سرعت مقرره و تخطی از سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم از مهمترین عوامل وقوع این تصادفات به شمار می رود.
وی اضافه کرد: در طول این مدت بیشترین تصادفات عابر پیاده در استانهای گیلان، همدان و تهران، بیشترین تصادفات موتورسیکلت مربوط به مازندران، گیلان و کرمان، بیشترین تصادفات کامیون در فارس و اصفهان وبیشترین تعداد تصادفات مسافربرهای عمومی مربوط به استانهای آذربایجان غربی، همدان و تهران بود.

سردار رویانیان: در نیمه نخست امسال 28هزار براثر تصادف جان باختند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه 28 هزار نفر طی شش ماه گذشته بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند این میزان نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است. 
سردار محمد رویانیان رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اعلام این مطلب گفت: از 28 هزار کشته در اثر تصادفات رانندگی بیش از 11 درصد کودکان و 70 درصد جزء سرپرستان خانواده بوده اند.
وی اظهار داشت: تاکنون 81 هزار و 500 کودک و نوجوان و پیش دبستان نشان مخصوص پلیس دریافت کرده اند.
سردار رویانیان با اشاره به صدور گواهینامه مخصوص به معلولان گفت: با تحقیقات و بررسی هایی که در 15 کشور دنیا صورت گرفته این طرح را به اجرا خواهیم کرد.
وی ادامه داد: از جمله ویژگی های این طرح تغییر در نوع پلاک خودرو، گواهینمامه و جایگاه های مخصوص پارک خودروهای معلولین است.
رویانیان در مورد گواهینامه ناشنوایان بالای 70 درصد گفت: این طرح در حال حاضر از سوی راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مورد اعتراض قرار گرفته است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور درخصوص برنامه های راهور برای کاهش میزان ترافیک در سطح کشور گفت: در اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین افزایش مسافرت های ریلی می توان گفت ترافیک کاهش چشمگیری داشته است.
وی در پایان از کاهش ترافیک در ماه مبارک رمضان خبر داد.

تصادف خونین در محور بندرعباس ـ سیرجان

سانحه رانندگی در محور بندرعباس ـ سیرجان ، سه کشته برجای گذاشت.
ساعت 13 امروز در 30 کیلومتری شهر حاجی آباد ، یک دستگاه پراید با تریلی حامل سوخت برخورد کرد که موجب آتش گرفتن هردو خودرو شد.
طبق آخرین گزارشها، هویت اجساد به دلیل سوختگی شدید مشخص نشده است.
ستوان یکم رحمانی، سرپرست پلیس راه گهکم ، علت تصادف را بی احتیاطی و انحراف به چپ راننده پراید اعلام کرد.

متوسط سن مرگ ناشی از تصادف در ایران به 27 سال کاهش یافته است

متوسط سن مرگ ناشی از حوادث رانندگی در ایران به 27 سال کاهش یافته است، تعداد مرگ ناشی از این حوادث در 8 سال گذشته 30 هزار نفر بیش از شهدای جنگ تحمیلی 8 ساله است و در مجموع ایران از نظر خسارت ناشی از حوادث ترافیکی در دنیا اول است.
موسی زرگر، مشاور وزیر بهداشت در امور تروما امروز در کارگاه کشوری ایمنی کودکان که با همکاری یونیسف در هتل البرز تهران برگزار شد، افزود: متأسفانه سن مرگ ناشی از حوادث ترافیکی در ایران به 27 سال کاهش یافته است و گرچه در دنیا حوادث ترافیکی بعد از بیماری‌های قلبی و سرطان سومین علت مرگ و میر است اما در همه جای دنیا میزان عمر از دست رفته ناشی از حوادث ترافیکی معادل یک و نیم برابر مجموع عمر از دست رفته بیماری‌های قلبی و سرطان است.
وی گفت: علت این امر جوان‌تر بودن قربانیان این حوادث نسبت به فوت شدگان ناشی از بیماری‌های قلبی و سرطان است با این حال کشور ما از نظر تعداد مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی تقریباً در دنیا اول است و از بین 190 کشور دنیا فقط 4 کشور درصد تلفات ناشی از این حوادث در آن‌ها از ایران بیش‌تر است.‌
زرگر اضافه کرد: تحقیقات نشان می‌دهد تعداد مرگ‌های ناشی از حوادث در ایران در 8 سال بین 1374 تا 1384 از کل شهدای جنگ تحمیلی در 8 سال دفاع مقدس بیش‌تر است، کل شهدای جنگ تحمیلی 218 هزار و 867 نفر ثبت شده است در حالی که در مدت مذکور 253 هزار و 100 نفر بر اثر حوادث در ایران جان خود را از دست دادند.
وی گفت: بر این اساس می‌توان گفت قربانیان حوادث رانندگی در ایران سالانه معادل قربانیان سقوط 400 هواپیمای مسافربری است و بیش از 20 برابر همین تلفات در ژاپن است بنابراین می‌توان تعداد کشته شدگان زمان جنگ و صلح در ایران برابر است و باید فکری کرد که مهم‌ترین آن آموزش فرهنگ ترافیک به مردم است.
دومین وزیر بهداری بعد از انقلاب ایران افزود: تحقیقی که در مرکز تحقیقات ترومای بیمارستان سینا در تهران درباره حادثه دیدگان حوادث ترافیکی در 8 شهر کشور انجام شد، نشان داد بعد از تهران بیش‌ترین این حوادث در شهرهای مشهد، تبریز، شیراز، اهواز، زاهدان، کرمانشاه، بابل و قم رخ می‌دهد.
مشاور وزیر بهداشت گفت: تعداد مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی در بین کودکان ایران حدود 10درصد کل این تلفات است که 67درصد آن‌ها پیاده بوده‌اند، 13درصد دوچرخه‌سوار، 11 درصد سرنشین خودرو و 9 درصد سوار بر موتور بوده‌اند.
وی گفت: تعداد تلفات حوادث رانندگی تا سن 10 سالگی در بین دختران از پسران بسیار کم‌تر است اما از این سن به بعد در دختران بیش از پسران است و علت آن هم این است که به لحاظ بدنی و آموزش دختران ایرانی آمادگی کم‌تری برای محافظت از خود دارند.
زرگر افزود: به طور کلی 65 درصد حوادث کودکان در حیاط مدرسه، 17 درصد در کلاس و 1/7 درصد در بیرون مدرسه رخ می‌دهد، علت مرگ‌ 50 درصد این تلفات خونریزی است، 3/38 درصد به علت سقوط و 4/2 درصد به علت حوادث ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند.
مشاور وزیر بهداشت تأکید کرد: مرگ ناشی از حوادث ترافیکی سه PIK مهم دارد اول چند دقیقه اول تا یک ساعت اول است که حدود 50 درصد مرگ‌های ناشی از این حوادث است، برای این دسته مرگ‌ها به علت شدت جراحت واقعاً کاری نمی‌شود کرد و باید به فکر پیشگیری از وقوع این حوادث باشیم، دوم مرگ‌های تا 8 ساعت بعد از حادثه و در حین انتقال بیمار است که حدود 25 درصد موارد هستند و 25 درصد دیگر نیز مربوط به مرگ‌های ناشی از عفونت‌های بعد از نجات اولیه است که درباره دوم باید وزارت بهداشت با استقرار سیستم تروما وارد عمل شود.
رئیس مرکز تحقیقات ترومای بیمارستان سینای تهران گفت: سیستم تروما و ایجاد مراکز تروما در کشور، سیستمی است که لایحه اجرای آن در مجلس سوم به اتفاق آرا و بدون هیچ مخالفتی به تصویب مجلس رسید اما مسئولان بعدی آن را شوخی گرفتند و حتی تأسیس نخستین مرکز آن در بیمارستان سینا متوقف شد اما دکتر لنکرانی و همکاران وی دغدغه اجرای این سیستم حیاتی را دارد.
زرگر افزود: اساس سیستم تروما غربالگری و اجرای سیستم تریاژ با اولویت‌بندی و طبقه‌بندی حادثه‌دیدگان است که در آن باید امکانات و تجهیزات پیشرفته خدمت‌رسانی اعم از تجهیزات انتقال بیمار و تجهیزات عکس‌برداری و تشخیصی خاص این بیماران که مانع حرکت دادن غیر‌ضرور آن‌ها می‌شود و تجهیزات مدرن درمانی مهیا باشد.
وی گفت: بیماران ترومایی پس از تشخیص اولیه یا به اتاق عمل ارجاع می‌شوند پا به ICU می‌رون یا بستری می‌شوند و هیچ حالت دیگری وجود ندارد.
وی افزود: مرکز تحقیقات ترومای بیمارستان سینا همه مقالات ایرانی ثبت شده در این زمینه را جمع‌آوری کرده است و منتظر تأمین بودجه برای جمع‌آوری مقالات خارجی در این زمینه هستیم و البته مقالات مربوط به حوادث ترومای اطفال در این مجموعه بسیار کم است.
وی گفت‌: وزیر بهداشت قول داده است طرح پیشنهادی مرکز تحقیقات ترومای بیمارستان سینا را در کشور اجرایی کند.

برخورد تریلی با پژو چهار کشته برجای گذاشت

حادثه رانندگی در محور شیراز _ سروستان، چهار کشته برجای گذاشت.
برخورد یک دستگاه تریلی حمل سیمان با یک دستگاه پژو 405 در محور شیراز _ سروستان به مرگ چهار تن از سرنشینان خودرو پژو منجر شد که تاکنون هویت یکی از آنان مشخص نشده است.
یکی دیگر از سرنشینان این خودرو نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده است.
علت حادثه از سوی پلیس‌راه در دست بررسی است.