تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

وقوع یک هزار و 173 فقره تصادف جاده‌ای در نیمه اول مهر

معاون عملیات ترافیکی پلیس راه کشور گفت: انحراف به چپ، تجاوز از سرعت مجاز ،عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم از مهمترین عوامل وقوع این تصادفات به شمار می رود.
سرهنگ البرزی در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح میزان تصادفات جاده ای در 15 روز اول مهرماه در کشور گفت: بر اساس اطلاعات بدست آمده در 16 روزه اول مهر ماه یک هزار و 173 فقره تصادف فوتی و جرحی در جاده های کشور به وقوع پیوست.
وی افزود: بر طبق این آمار 140 فقره از این تصادفات منجر به فوت و هزار و 33 فقره دیگر منجر به جرح شدند.
معاون عملیات ترافیکی پلیس راه کشور با اشاره به کاهش 8 درصدی میزان تصادفات منجر به فوت و 19 درصدی کل تصادفات فوتی و جرحی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گفت: در طول این مدت استانهای آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، فارس، کرمان و مازندران دارای بیشترین تصادفات جرحی و فوتی بودند.
وی  خاطر نشان کرد: خودروهای سواری و وانت با 3/47 درصد، موتورسیکلت با 9/25 درصد ، کامیون با 3/15 درصد، عابر پیاده با 5/7 درصد و مسافربرهای عمومی با 4/ درصد از عوامل شکل گیری تصادفات جاده ای در طول این مدت بوده اند.
سرهنگ البرزی در ادامه این گفتگو 90 درصد از تصادفات را مربوط به ساعات 7 تا 24 عنوان کرد وگفت: انحراف به چپ، تجاوز از سرعت مقرره و تخطی از سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم از مهمترین عوامل وقوع این تصادفات به شمار می رود.
وی اضافه کرد: در طول این مدت بیشترین تصادفات عابر پیاده در استانهای گیلان، همدان و تهران، بیشترین تصادفات موتورسیکلت مربوط به مازندران، گیلان و کرمان، بیشترین تصادفات کامیون در فارس و اصفهان وبیشترین تعداد تصادفات مسافربرهای عمومی مربوط به استانهای آذربایجان غربی، همدان و تهران بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد