تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

وزیر بهداشت: کاهش مرگ ناشی از تصادف در ایران الگوی کشورهای در حا

وزیر بهداشت گفت: ایران اولین کشور در حال توسعه است که موفق به کاهش رشد تصادفات رانندگی شده است و پیش از این فقط کشورهای توسعه یافته به این موفقیت رسیده بودند.
کامران باقری لنکرانی، پنجشنبه در مراسم تجلیل از نمونه‌های ترافیکی کشور در هتل المپیک تهران، افزود: در زمان حاضر سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر به علت تصادفات رانندگی در جهان می‌میرند و این آمار تا سال 2020 میلادی 66 درصد افزایش می‌یابد و البته بیشتر قربانیان این حوادث در کشورهای در حال توسعه هستند که ماشینی شدن زندگی را تجربه می‌کنند.
وی اضافه کرد: طی 50 سال گذشته به جز تعدادی از کشورهای جهان ثروتمند یا کشورهای شمال که موفق به کاهش 28 درصدی میزان حوداث ترافیکی شده‌اند همه کشورهای جهان شاهد افزایش روز افزون تصادفات رانندگی و مرگ و میر ناشی از آن هستند.
وی گفت: در ایران ما هم تا سال 84 هر سال با افزایش و رشد دو رقمی مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی مواجه بودیم اما در سال 85 برای اولین بار شاهد توقف رشد و حتی یک درصد کاهش مرگ ناشی از تصادفات رانندگی بودیم و در 6 ماهه امسال نیز کاهش 5/13 درصدی دوباره این تلفات را شاهدیم که به خصوص از تیرماه گذشته یعنی زمان سهمیه بندی بنزین شاهد کاهش بی‌سابقه 32 درصدی حوادث و تلفات رانندگی در کشور هستیم.
وی اضافه کرد: این موفقیت بزرگ مرهون تلاش همکاران 35 دستگاه مختلف است که مهمترین آن نیروی انتظامی، وزارت راه، هلال احمر و وزارت بهداشت به خصوص همکارانمان در اورژانس است اما در این بین آموزشهای پیشگیرانه و هشدار دهنده نیروی انتظامی تقش اصلی را داشته است.
وی گفت: 70 درصد تصادفات رانندگی به علت خطای انسان رخ می‌دهد بنابراین آموزش به مردم برای اصلاح فرهنگ ترافیک بیش از هر کار دیگری در کاهش این حوادث موثر است و از نظر هزینه - اثربخشی با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست.
وزیر بهداشت افزود: بعد از آن توجه به ایمنی خودرو، بستن کمربند ایمنی، و تجهیزاتی مانند کیسه هوا موثر است، بررسی ها نشان می دهد فقط بستن کمربند ایمنی 40 درصد میزان ضایعات تصادفات رانندگی و 60 درصد مرگ و میرهای ناشی از آن را کاهش می‌دهد.
باقری لنکرانی اضافه کرد: مطلب مهم دیگر علاوه بر اصلاح وضعیت جاده ها، ایحاد سامانه مناسب حمل و نقل است که دولت برای ایجاد این سامانه لایحه جامع حمل و نقل را تدوین کرده و در دستور کار مجلس است.
وی تاکید کرد: با وجود ورود روزانه 1500 خودروی جدید فقط در شهر تهران در بین کشورهای در حال توسعه اولین کشوری هستیم که کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی را تجربه کردیم. 

نظرات 1 + ارسال نظر
مجید جمعه 25 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 09:03 ب.ظ

یه چند تایی عکس در این زمینه<تصادف> بذار.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد