تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

هر تصادف فوتی بیش از 2 میلیارد تومان خسارت در پی دارد!

فرمانده پلیس‌راه کشور: حل معضل ترافیک و حمل و نقل نیازمند مدیریت هوشمندانه و خرد جمعی همه مسوولان است  

 

فرمانده پلیس‌راه کشور گفت: خسارت هر فقره تصادف فوتی بر اساس برآورد اتحادیه اروپا بیش از 2 میلیارد تومان است.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اصلاح الگوی مصرف از سوی مقام معظم رهبری افزود: یکی از بهترین حوزه‌ها برای محقق شدن اصلاح الگوی مصرف، حوزه حمل و نقل و ترافیک است.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود 45 هزار میلیارد تومان خسارات ناشی از تصادفات در بخش‌های سخت‌افزاری، زمان و ... بجز هزینه‌های اجتماعی به کشور تحمیل می‌شود، گفت: در صورت برقراری یک مدیریت هوشمند و قرار دادن ترافیک به عنوان یک ارجحیت ملی، بخش قابل توجهی از خسارات سالانه تصادفات در کشور کاهش می‌یابد.

به گفته فرمانده پلیس‌راه کشور در صورت نگاه حاکمیتی به این موضوع تا دو سال آینده بخش قابل توجهی از خسارات تصادفات در کشور کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه هرچه زمان تردد به زمان واقعی نزدیک شود میزان اتلاف وقت کاهش می‌یابد به ایسنا گفت: متاسفانه برخی‌ها زمانی که در ترافیک گیر می‌کنند، به فکر این موضوع می‌افتند اما عمق فاجعه بسیار بیشتر از آن است به شکلی که ضمن صدمه زدن به اقتصاد و تحمیل هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی مشکلات فراوانی به کشور تحمیل می‌کند.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به اینکه خسارت هر فقره تصادف فوتی در اتحادیه اروپا بیش از 2 میلیارد تومان برآورد شده است تصریح کرد: شاید یکی از موفقیت‌های اتحادیه اروپا پرداختن به موضوع ترافیک و تصادفات با یک نگاه ملی و خرد جمعی است که اگر این تفکر نیز در مجلس، دولت و تمامی مقام‌های عالی کشور ایجاد شود تردیدی نیست که مشکل ترافیک خیلی سریع قابل حل خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد