تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

جاده‌های ایران بیش از جنگ عراق و افغانستان کشته می‌گیرند

بر اساس تازه ترین گزارش سازمان پزشکی قانونی ایران در مهرماه امسال بیش از ۲۰۰۰ نفر در تصادفات رانندگی در این کشور جان باخته اند.

این سازمان روز دوشنبه ۲ آذر (۲۳ نوامبر) در وبسایت رسمی خود اعلام کرد که تنها در ماه مهر سال جاری، ۲۳۱۹ نفر در حوادث جاده ای این کشور کشته و ۲۹ هزار و ۲۸۹ نفر هم مجروح شده اند.

بر اساس این گزارش در مجموع از ابتدای فروردین ۱۳۸۸ تا پایان مهر ماه، ۱۴ هزار و ۶۰۵ نفر در تصادفات رانندگی کشته شده اند.

با نگاهی مقایسه ای بر آمارهای منتشر شده پیرامون تلفات انسانی تصادفات رانندگی در ایران و آمار تلفات غیرنظامی جنگ در عراق و افغانستان، می توان متوجه این واقعیت شد که جاده های ایران به تنهایی بیشتر از جنگ های جاری در همسایه های غربی و شرقی این کشور قربانی می گیرند.

چندی پیش سازمان ملل متحد آمار تلفات غیر نظامیان افغان در سال ۲۰۰۸ را بالغ بر ۲۱۱۸ نفر اعلام کرده بود.

در گزارشی مشابه که وزارت خانه های بهداشت، دفاع و کشور عراق منتشر کرده اند، تعداد تلفات غیر نظامیان عراقی در سپتامبر گذشته ۸۸۴ نفر بوده است و در ماه اوت ۲۰۰۹ هم که یکی از خونین ترین ماه ها طی چند سال گذشته اعلام شده است، تعداد تلفات غیر نظامیان ۱۵۵۹ نفر گزارش شده است.

بدین ترتیب مجموع تلفات تصادفات جاده ای در ایران طی مهرماه سال جاری (۲۳۱۹ نفر) بیشتراز تلفات غیر نظامیان جنگ عراق در شهریورماه (۸۸۴ نفر) و حتی مرداد ماه گذشته (۱۵۵۹ نفر) بوده است.

همچنین این آمار که متعلق به یکماه است، به تنهایی ازمجموع تلفات غیر نظامیان افغان طی ۱۲ ماه سال ۲۰۰۸ که بالغ بر ۲۱۱۸ نفر بوده است، بیشتر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد