تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

کاهش 15 درصدی حوادث جاده‌ای


خبرگزاری فارس: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به کاهش حوادث جاده‌ای گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا امروز تلفات و حوادث جاده‌ای کشور نسبت به سال گذشته 15درصد کاهش یافته است.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین باقری عصر امروز در حاشیه بازدید از طرح "استقبال ایمن از بهار " در ورودی جاده قوچان به مشهد و هواپیماهای فوق سبک مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی طرح نوروزی، 700 هزار امدادگر در سراسر کشور به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم به شکل شبانه‌روزی در این طرح شرکت دارند.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان مدیریت بحران در این طرح نظارت بر کار و وظایف سازمان‌ها است که آنها به‌ خوبی وظیفه خود را انجام دهند و در این صورت کار اصلی ما انجام و نیز دیگر انجام این وظیفه تبدیل به بحران نخواهد شد تا به دخالت مدیران ارشد نیاز داشته باشد.
معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به آمار تلفات جاده‌ای بیان داشت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا امروز تلفات و حوادث جاده‌ای کشور نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه امسال چنانچه در جاده‌های استانی در یک روز تلفات فوتی انسانی رخ ندهد این موضوع از طریق رسانه‌های آن استان اعلام می شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا تاکنون روزانه بین هفت تا 15 استان کشور مشمول این قاعده شده‌اند و تنها تلفات جزیی جاده ای از آنها
گزارش شده است.
باقری با اشاره به بازدید ازهواپیمای فوق سبک پروازی نیم ساعته با این هواپیما اذعان داشت: همواره یکی از محدودیت‌های مدیریت بحران در کشور شناسایی اولیه و ساماندهی نیروهای امداد و نجات بوده است که در این راستا هواپیماهای فوق سبک از جمله هواپیمای فجر 22 که در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست است و با توجه به مانور سریع و آسان در شرایط جوی مساعد و برقراری دید چشمی برای حل این مشکل بسیار مفید است و به وسیله آنها می‌توان نیازهایی از قبیل سنجش میزان ترافیک جاده ای، تقویت امداد و نجات و وضعیت گلوگاه‌های ورودی یک شهر را برآورد کرد.
وی ادامه داد: همچنین در همین راستا تفاهمنامه‌ای بین سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان مدیریت بحران کشور منعقد شده که براساس آن سازمان مدیریت بحران می‌تواند در شناسایی اولیه مناطق بحرانی از این هواپیماها استفاده کند و طبق این تفاهمنامه سازمان مدیریت بحران می‌تواند در آموزش‌های مورد نیاز خود نیز از این هواپیماها استفاده کند ضمن آنکه در بخش دیگری از این تفاهمنامه توافق شده که این دو سازمان درباره امکانات جانبی و تجهیزاتی که روی هواپیماهای فوق سبک نصب می‌شود، کار مشترک انجام دهند.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پایان خاطرنشان کرد: در صورت‌ نهایی شدن تفاهمنامه یاد شده بین سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان مدیریت بحران 10 فروند هواپیمای فوق سبک در اختیار این استان قرار می‌گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد