تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف‌های رانندگی در ایران؛ زلزله خاموش

 

 

تصادف‌های رانندگی در ایران به زلزله خاموش تبدیل شده و به دلیل نبود برنامه منسجم و عدم همگرایی دستگاه‌ها، دستاوردی چندان مثبت و قابل قبول در این زمینه حاصل نشده است؛ چراکه این موضوع نیازمند نگاه ملی و فرادستگاهی است.

بهمن عشقی - کارشناس حمل و نقل جاده‌ای - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان مطلب بالا و با ابراز نگرانی از آمار کشته شدگان و مجروحان تصادفات رانندگی در کشور اظهار کرد:‌ با توجه به این‌که یکی از مهم‌ترین عوامل میزان بالای تصادفات در کشورمان مشکلات فرهنگی است، نهادینه کردن فرهنگ صحیح رانندگی تنها راهکار در این زمینه است.

وی با بیان این‌که بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی به یک اپیدمی تبدیل شده است، اظهار کرد: نهادهای متولی باید در راستای آموزش عمومی گام‌های اساسی بردارند. نهادهایی همچون آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد، هلال احمر، پلیس راهنمایی و رانندگی در این راستا نقش تعیین کننده ای دارند.

مدیرکل سابق دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری اظهار کرد: درحال حاضر دروس متعددی در مدارس آموزش داده می‌شود به جز استفاده از وسایل نقلیه موتوری و آداب معاشرت با ترافیک و آموزش‌های راهنمایی و علائم رانندگی؛ درحالی‌که کودکان ما به شلختگی ترافیکی عادت کرده‌اند، فردا به راننده شهر و جاده تبدیل می‌شوند و این شلختگی در وجودشان باقی می‌ماند.

این کارشناس تصریح کرد: آموزش و پرورش باید آداب ترافیکی را در دروس مدارس بگنجاند، چراکه این موضوع مهم تر از بسیاری از دروسی است که ممکن است یک فرد هیچ گاه از آن استفاده نکند، اما قطعا یک راننده یا یک مصرف کننده شبکه حمل و نقل جاده‌ای کشور خواهد بود و لازم است فرهنگ رانندگی و ترافیکی بداند.

وی تاکید کرد: در کنار فرهنگ سازی، افزایش میزان جرائم و تخلفات رانندگی بسیار ضروریست و عاملی بازدارنده خواهد بود.

عشقی اظهار کرد: به دلیل نبود برنامه منسجم و عدم همگرایی دستگاه‌ها، دستاوردی چندان مثبت و قابل قبول در زمینه کاهش تصادفات و تلفات رانندگی حاصل نشده است، چراکه این موضوع نیازمند نگاه ملی و فرادستگاهی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد