تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

28 کشته و 424 مجروح در تصادفات جمعه گذشته

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس‌ راه کشور با اعلام اینکه در شبانه روز گذشته در جاده‌های کشور 366 تصادف رخ داد، گفت: بر اثر این تصادفات 28 تن کشته و 424 نفر مجروح شدند.
سرهنگ ضیاءالدین در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در 24 ساعت گذشته در جاده‌های کشور 366 مورد تصادف رخ داد که از این میان 23 تصادف فوتی و 343 تصادف نیز جرحی بود.
وی عدم توجه به جلو با 28 درصد را بیشترین علت تصادفات شبانه روز گذشته اعلام کرد و در خصوص علل دیگر گفت: تخطی از سرعت مطمئنه با 22 درصد، انحراف به چپ با 15 درصد و عدم رعایت حق تقدم با 14 درصد مهمترین دلایل تصادفات است.
رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس‌ راه کشور در خصوص نوع خودورها در تصادفات روز گذشته، بیشترین تعداد را سواری و وانت‌بار با 7/52 درصد عنوان کرد و به ایسنا گفت: 19 درصد تصادفات در این مدت مربوط به موتورسیکلت، 16 درصد کامیون و 7 درصد عابر پیاده بوده است.
به گفته سرهنگ ضیاءالدین طی شبانه‌روز گذشته در 23 حادثه منجر به فوت، 28 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و در 343 تصادف منجر به جرح 424 نفر نیز مجروح شدند.
وی بازده زمانی بیشترین حوادث رانندگی با 29 درصد حادثه در روز گذشته را ساعات 12 تا 16 اعلام کرد.
رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس ‌راه کشور مرگبارترین حادثه شبانه روز گذشته را برخورد خودروی پیکان با یک دستگاه کامیون دانست و گفت: این حادثه که در ساعت 7 صبح امروز به دلیل انحراف به چپ ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده پیکان در محور میانه- زنجان در استان آذربایجان غربی رخ داد و موجب کشته شدن 4 نفر و مجروح شدن 5 نفر دیگر شد.
سرهنگ ضیاء الدین در پایان با اشاره به تحقیقات کارشناسان مبنی بر مدت زمان استاندارد رانندگی که 4 ساعت است و با بیان اینکه مدت زمان رانندگی بسته به شرایط جسمانی و روحی راننده دارد؛ به رانندگان توصیه کرد که در صورت خستگی و خواب آلودگی برای حفظ سلامت خود و سرنشینان مدتی توقف و به استراحت بپردازند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد