تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

هشدار معاون وزیر راه: افزایش تلفات رانندگی در جاده های روستایی

معاون راههای روستایی وزارت راه و ترابری با بیان اینکه میزان تلفات رانندگی در را‌ه‌های روستایی در حال افزایش است، گفت: افزایش سرعت و تردد راههای روستایی در پی بهسازی و آسفالته شدن آن‌ها عامل افزایش تصادفات و تلفات در این جاده‌ها شده است.

حسین میرشفیع در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره افزایش تلفات تصادف‌های رانندگی در راه‌های روستایی کشور اظهار کرد: سالانه حدود دو هزار نفر در تصادف‌های رانندگی جاده‌های روستایی کشته می‌شوند که در بروز این سوانح عوامل متعددی دخیل هستند.

وی با بیان این‌که تلفات تصادف‌ها در را‌ه‌های روستایی در حال افزایش است، گفت: با توجه به اینکه سطح رویه‌های جاده‌های روستایی در حال بهبود است و سالانه مقدار زیادی از راههای روستایی آسفالت می‌شوند، سرعت تردد و همچنین ترافیک در این جاده‌ها نسبت به گذشته بیشتر شده که افزایش سرعت و تردد عامل افزایش تلفات و تصادف‌های رانندگی در راه‌های روستایی شده است.

میرشفیع افزود: تردد مسافرانی که با جاده‌ها آشنا نیستند نیز رو به افزایش است و رفت و آمد گردشگران داخلی و خارجی در جاده‌های ‌روستایی بیشتر شده که این امر در افزایش تصادف‌های راه‌های روستایی موثر است.

معاون راههای روستایی وزارت راه و ترابری سرعت مطمئن در راه‌های روستایی را حدود 60 کیلومتر عنوان و اظهار کرد: این سرعت در راه‌های روستایی کوهستانی نیز کمتر است، اما معمولا رانندگان سرعت‌های کاربردی در راه‌های شهری و برون شهری را در جاده‌های روستایی به کار می‌گیرند که مشکل ساز ‌شده است.

وی گفت: به منظور کاهش تصادف‌ها و تلفات رانندگی در جاده‌های روستایی و حفظ ایمنی رانندگی، پلس راه برای کنترل تردد در روستاها مستقر شدند و همچنین از نیروهای بومی روستایی برای اعمال قانون استفاده می‌شود. اقدامات ایمنی همچون خط کشی، ‌نصب علائم راهنمایی و رانندگی، اصلاح نقاط پر حادثه، اصلاح تقاطع‌ها و ... که در برخی محورهای روستایی انجام شده و در محورهای دیگر درحال انجام است.

او علت پایین بودن سرعت مطمئن در راه‌های روستایی را طرح هندسی این راه‌ها عنوان و اظهار کرد: به دلیل کاهش مشخصات هندسی در پی صرفه اقتصادی در ساخت راه‌های روستایی، سرعت حرکت نیز پایین است؛ لذا باید محدودیت سرعت در این جاده‌ها اعمال شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد