تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

۲۶۰ هزار کشته در 10 سال

طی 10 ساله گذشته بیش از 2 میلیون نفر درنتیجه تصادفات زخمی شدند
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت:‌ در یک دهه گذشته بیش از 260 هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده و بیش از دو میلیون نفر نیز مصدوم شده‌اند.
به گزارش مهر، سردار اسکندر مومنی دیروز در همایش فرهنگیان، ترافیک و پلیس نامحسوس افزود: ترافیک و ایمنی درآمد و شد، یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های مردم و دولت‌ها است که این موضوع در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است به نحوی که در یک دهه گذشته بیش از 260 هزار نفر در اثر سوانح رانندگی کشته و بیش از دو میلیون نفر نیز مجروح شدند.وی ادامه داد: در حال حاضر در ایران به ازای هر هزار نفر 150 خودرو وجود دارد؛ در حالی که این رقم در بسیاری از کشورها بیش از 700 خودرو است. بر همین اساس طی برنامه آینده ظرفیت خودروهای کشور باید به بیش از دو برابر برسد.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور تصریح کرد: مولفه‌های دخیل در امر انضباط و ایمنی درآمد و شد متعدد هستند که شامل ایمنی وسایل نقلیه، ایمنی شبکه معابر، توسعه حمل‌ونقل عمومی و سرعت در امداد و نجات است.
سردار مومنی افزود: هر کدام از این مولفه‌ها می‌تواند نقش همپوشانی داشته باشند؛ به نحوی که اگر خودروها از ایمنی بالایی برخوردار باشند سرنشینان آن در صورت واژگونی خودرو با سرعت 200 کیلومتر نیز آسیب نمی‌بینند.
وی ادامه داد: متاسفانه اقدام هماهنگ و همه جانبه‌ای در کشور به وجود نیامده و هنوز کاستی‌های بسیاری در حوزه‌های مرتبط با ترافیک و حمل‌ونقل وجود دارد و زمانی که با افزایش تقاضای سفر و خودرو مواجه می‌شویم به مشکلات اساسی در کشور برخورد می‌کنیم.رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به نقص عامل انسانی در کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن گفت: تاکید پلیس در شرایط کنونی بر عامل انسانی است، زیرا تنها عامل انسانی می‌تواند کاستی‌های بخش‌های دیگر را جبران کرده و به کاهش تصادفات و تلفات بپردازد.
وی تصریح کرد: عامل انسانی می‌تواند در جایی که خودروها و راه‌ها ناایمن هستند کاستی‌ها را جبران کرده و صدمات را به حداقل برساند.
سردار مومنی گفت: استفاده از نهادهای فرهنگ‌ساز مانند آموزش و پرورش در تمام عرصه‌های موجود و معضلات جامعه می‌تواند مثمرثمر باشد، به نحوی که با آغاز طرح همیاران پلیس و فرهنگیاران کنترل و ساماندهی تصادفات بسیار موثر بوده است. وی افزود: باید از ظرفیت معلمان به عنوان اصلی‌ترین عناصر زیرساخت فرهنگی کشور استفاده بهینه کرد، زیرا ورود ساماندهی شده این ظرفیت می‌تواند تحول عظیمی را در عرصه ترافیک به وجود آورد. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد: ‌امیدواریم با همکاری وزارت آموزش و پرورش، به‌کارگیری فرهنگیاران پلیس در سایر استان‌های کشور نیز آغاز شود تا از ظرفیت بیش از 800 هزار معلم کشور استفاده شود.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد