تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

۱۰۹ کشته و بیش از ۱۶۰۰ زخمی در سه روز گذشته

رئیس مرکز کنترل ترافیک پیلس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، راهور ناجا، روز یکشنبه اعلام کرد که بر اثر تصادفات جاده‌ای و خیابانی در تعطیلات سه روز گذشته، ۱۰۹ نفر کشته و ۱۶۴۷ نفر زخمی شده‌اند. 

 

رئیس مرکز کنترل ترافیک پیلس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، راهور ناجا، روز یکشنبه اعلام کرد که بر اثر تصادفات جاده‌ای و خیابانی در تعظیلات سه روز گذشته، ۱۰۹ نفر کشته و ۱۶۴۷ نفر زخمی شده‌اند. 

 

رسول ضیاء‌الدین، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس به خبرگزاری مهر گفته است که در روز‌های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ شهریور تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات به ترتیب ۴۴، ۳۲ و ۳۳ نفر بوده و مجروحان هر کدام از این روز‌ها نیز بالغ بر ۵۳۵ نفر بوده است. این در حالی است که با توجه به تعطیلات دو روزه عید فطر و سفرهای انجام شده در این ایام، احتمال آن می‌رود که بیشتر این تصادفات در جاده‌های شمالی ایران رخ داده باشد. 

 

به گفته سرهنگ ضیاء‌الدین، عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ از مهم‌ترین علل بروز تصادفات در سه روز گذشته بوده است که در این میان عدم توجه به جلو بیشترین سهم را در بروز این تصادفات در بر داشته است. وی همچنین افزود که بیشتر تصادفات سه روز گذشته ناشی از تخطی سواری‌ها از قوانین بوده است. 

 

رئیس مرکز کنترل ترافیک می گوید: در هر سه روز، تصادفات به وجود آمده به مرگ عابرین پیاده نیز انجامیده است. ایران دارای یکی از بدترین آمارهای جهانی در زمینه تصادف‌های رانندگی است به لحاظ سرانه قربانیان حوادث رانندگی رتبه نخست را در دنیا به خود اختصاص داده است. استاندارد نبودن جاده‌ها و وسایل نقلیه و نیز فرهنگ نادرست رانندگی از جمله دلایل بالا بودن میزان تلفات حوادث رانندگی در ایران اعلام شده است. پیش از این و در تیرماه سال جاری، اسکندر مؤمنی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد که طی یک دهه گذشته ۲۶۵ هزار و ۵۱۵ نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده و بیش از دو میلیون نفر نیز مجروح شده‌اند. 

 

وی در اردیبهشت ماه نیز گفته بود که سالانه بیش از ۲۲ هزار نفر در جاده‌های کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند. علاوه بر این به گزارش بانک جهانی، طی سال ۲۰۰۲ میلادی از هر ۱۰ هزار نفر در ایران  ۴۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دادند که به گفته بانک جهانی در آن زمان این میزان تلفات، ۲۰ برابر تلفات جاده‌ای کشورهای صنعتی بود. این گزارش همچنین می‌افزاید که از سال ۱۹۹۴ میلادی تا سال ۲۰۰۶ میزان تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ایران دو برابر شده و به ۲۲ هزار نفر رسیده است و همچنین میزان مجروحان تصادفات نیز چهار برابر شده و به ۱۶۷ هزار نفر رسیده است. 

 

سال گذشته، معاون شهرداری تهران با انتشار آماری اعلام کرد که به طور متوسط هر ساعت سه نفر بر اثر سوانح رانندگی در ایران کشته و حدود پنجاه نفر هم زخمی می‌شوند.

نظرات 1 + ارسال نظر
کیانی دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 06:23 ب.ظ

وبلاگ بسیار عالی دارید. مرحبا و افرین.به جای جوک گفتن و ...دارید هدف مقدسی را پی گیری می کنید.
با اجازتون من از مطالب وبلاگتون در وبلاگم استفاده می کنم.
به امیدی کاهش مرگ و میرهای دل خراش تصادفات

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد