تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

یک خودرو فرسوده معادل 60 خودرو آلودگی ایجاد می کند

به گزارش خبر خودرو ، مسأله وارونگی هوا حتی زمانیکه در تهران تنها یک میلیون خودرو تردد می کردند و جمعیتی کمتر از 3 میلیون نفر در آن ساکن بودند نیز وجود داشت اما آنچه این روزها بیش از هر چیز مورد توجه در خصوص آلاینده ها قرار گرفت ، سهم آلایندگی خودروهای فرسوده بوده که باید به آن بیش از گذشته توجه شود ، کارشناس و مشاور کیمته محیط زیست شورای شهر در این باره اظهار داشت : خودروهای فرسوده به دلیل برخورداری از تکنولوژی قدیمی از آلایندگی نسبتاً بالایی برخوردارند .

دکتر یوسف حجت در ادامه گفتگو با خبر خودرو افزود : خوشبختانه در حال حاضر با اجبار در رعایت استاندارد 2 در تولید خودرو در کشور این میزان آلایندگی تا 7/2 گرم در هر کیلومتر کاهش یافته است در حالیکه خودروهای تولید شده در سال 81 و قبل از آن از 20 تا 40 گرم آلودگی در هر کیلومتر برخوردار بودند که با فرض 27 گرم در هر کیلومتر خودروهای تولید 81 و قبل از آن 10 برابر خودروهای فعلی ایجاد آلودگی می کردند .

به گفته وی هر چه خودروهای در حال تردد از 8 به قبل بیشتر در سطح شهر تردد کنند میزان آلایندگی هوا توسط آنها بیشتر بوده و گاهاً دیده شده خودروهای فرسوده بیش از صد برابر خودروهای جدید ایجاد آلودگی می کنند .

حجت تصریح کرد : با توجه به مطالب عنوان شده می توان نتیجه گرفت از رده خارج کردن یک خودرو فرسوده معادل ایجاد آلودگی توسط 60 خودرو با موتور یورو 2 نتیجه بخش خواهد بود .

وی با ابراز تأسف از روند خروج خودروهای فرسوده گفت : طبق قانون برنامه چهارم می بایست تا پایان برنامه، 2 میلیون خودرو فرسوده از ناوگان حمل و نقل خارج شوند که تاکنون تنها 875 هزار دستگاه از این تعداد از رده خارج شده اند .

وی با بیان اینکه خروج 200 هزار خودرو فرسوده معادل تمامی خودروهای تازه تولید می تواند در کاهش آلودگی هوا نقش داشته باشد گفت : 875 هزار خودرو فرسوده از رده خارج شده بدون شک تأثیر بسزائی در کاهش آلودگی هوا داشته است . چنانچه این تعداد خودرو فرسوده ، از رده خارج نشده بود قطعاً در حال حاضر تهران محل زندگی کردن نبود .

حجت با اشاره به مکانیزم گذشته خروج خودروهای فرسوده که وارد کنندگان در صورت واردات خودرو به ازای هر خودرو وارداتی بایستی یک خودرو فرسوده از رده خارج می کردند ، گفت : متأسفانه روش مطلوب فوق جای خویش را به روش پرداخت قیمت یک خودرو فرسوده داد که از کارآئی لازم برخوردادر نیست . لذا اگر واردکنندگان خودرو با مکانیزم قبلی اقدام به واردات خودرو نمایند قطعاً در فرایند اجرایی کارآمدتر خواهد بود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد