تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

مرگ بیش از چهارهزار موتورسوار در هشت ماهه امسال

رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی گفت: در هشت ماهه سال جاری، چهارهزار و 659 موتورسوار در تصادفات رانندگی کشته شدند که مطابق آمارهای موجود 9/32 درصد آنان افراد 18 تا 24 سال بودند.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر جابر قره‌داغی با بیان این مطلب افزود: سال گذشته یکهزار و 931 موتورسوار 18 تا 24 ساله در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و در هشت ماهه اول امسال هم یکهزار و 535 تن از کشته‌شدگان تصادفات موتورسیکلت 18 تا 24 ساله بوده‌اند.

به گفته وی بر اساس آمارها 1/33 درصد موتورسواران کشته‌شده در سال گذشته نیز جوانان 18 تا 24 سال بودند که این امر نشان دهنده بالاتر بودن مرگ موتورسیکلت سواران در این گروه سنی است.

رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با اشاره به وقوع بیشتر موارد مرگ موتورسواران در نیمه اول سال خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد میزان مرگ موتورسواران عمدتا در نیمه اول سال بیشتر است به نحوی که در شش ماهه اول سال گذشته سه‌هزار و 353 موتورسوار و در نیمه دوم همان سال دو هزار و 480 موتورسوار در تصادفات جان خود را از دست دادند.

قره داغی افزود: مقایسه آمارهای دو نیمه اول و دوم سال‌های 87 و 86 نیز به خوبی نشان می‌دهد که مرگ موتورسواران در نیمه اول سال بیشتر است و شاید بتوان گفت که یک دلیل این امر استفاده نکردن از کلاه ایمنی توسط موتورسواران به ویژه در فصل تابستان و هوای گرم باشد.

وی گفت: در نیمه اول سال 87 تعداد موتورسواران فوت‌شده سه هزار و 559 و در نیمه دوم آن سال دو هزار و 491 تن بوده همچنین در سال 86 حدود سه هزار و 733 موتور سوار در نیمه اول و دو هزار و 264 موتورسوار نیز در نیمه دوم سال در اثر تصادف کشته شدند.

قره‌داغی با مقایسه ماهیانه آمار مرگ موتورسواران در سال‌های اخیر بیشترین رقم‌های مرگ این افراد را مربوط به فصل تابستان و به طور کلی روزهای گرم سال دانست.

رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با اشاره به کاهش مرگ موتورسواران در سال 88 نسبت به سال قبل از آن افزود: هرچند در سال 87 نسبت به سال 86 شاهد افزایش نه دهم درصدی مرگ موتورسیلکت سواران بودیم اما در سال 88 این رقم نسبت به سال قبل از آن 6/3 درصد کاهش یافت که امیدواریم این روند کاهش در سال جاری نیز ادامه یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه مرگ موتورسواران در مسیرهای برون شهری بیشتر است، افزود: محل تصادف 7/46 درصد این افراد مسیرهای برون شهری و 4/37 درصد مسیرهای درون شهری بوده، همچنین محل وقوع 3/15 درصد تصادفات منجر به فوت موتورها جاده‌های روستایی و 6/0 درصد نامعلوم گزارش شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد