تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

۷۰ نفر کشته و ۳۲ مجروح در سانحه هوایی ارومیه

یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۲۷ متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) هنگام نشستن در فرودگاه ارومیه دچار سانحه شد

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، شماره پرواز هواپیمای بوئینگ سقوط کرده در نزدیکی ارومیه ۲۷۷ بوده که ۹۲ مسافر بزرگسال، دو مسافر نوزاد و ۱۲ خدمه داشته است.
 
محبوب زارع، رئیس ستاد بحران آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعلام کرد محل سقوط این هواپیما در نزدیکی روستایی در حوالی سد حسن‌لو بوده است.
 
حیدر حیدری، معاون نجات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفته است که تاکنون ۷۰ نفر بر اثر این سانحه کشته و ۳۲ نفر نیز مجروح شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده این هواپیما موفق به فرود نشده و پس از دور شدن از فرودگاه ارومیه برای قرار گرفتن در موقعیت فرود مجدد، به ناگاه از صفحه رادار محو شده است. احتمالأ علت موفق نشدن خلبان به نشستن در فرودگاه ارومیه، شرایط نامساعد جوی، بارش باران و دید کم در زیر هزار متر بوده است.

امروز دو پرواز در مسیر تهران به ارومیه به دلیل شرایط نامساعد جوی لغو شده بود.

پس از این رخداد، ستاد مدیریت بحران استان آذربایجان غربی تشکیل جلسه داد و گروه امداد و نجات به وضعیت مسافران این پرواز رسیدگی کرد.

غلام‌رضا معصومی، رئیس اورژانس کل کشور به خبرگزاری مهر گفت که پس از سقوط، هواپیما منفجر نشده و احتمالأ این اتفاق در ارتفاع پائین رخ داده است.

وی افزود هوا در محل حادثه مناسب نیست و حدود ۷۰ تا ۸۰ سانتی‌متر برف بر روی زمین نشسته و گل‌ولای فوق‌العاده‌ای وجود دارد.
 
معصومی گفت: «بر طبق آخرین خبر، نیروهای امدادی وارد هواپیما شده‌اند و حدود ۵۰ تا ۶۰ مصدوم را خارج کرده و در حال جابه‌جایی سرنشینان هواپیما هستند.»
 
همچنین بیمارستان‌های ارومیه و اورژانس‌ها تخلیه شده و اتاق‌های عمل آن‌ها خالی شده‌اند تا به مصدومان این سانحه رسیدگی شود.
 
رئیس اورژانس کل کشور گفت هنوز از ۴۰ تا ۵۰ نفر دیگری که در هواپیما مانده‌اند اطلاعی ندارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
hamed جمعه 24 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:55 ب.ظ http://hamedhakan88@yahoo.com

سلام
با تشکر از وبلاگ روشنگرانه شما!
شما خودتو ناراحت نکن همه می دونیم که دولتیا هیچ وقت مقصر نیستند اینا معصومند وعاری از اشتباه من که میگم تقصیر خلبانه
اگه سالی 23هزار نفر میمیرند تو جاده ها تقصیر خودشونه وگرنه خودرو ها وجادهها ما که استاندارد فوق جهانی دارند!
اصلا چرا تهمت میزنی تو مملکت اسلامی ما از این خبرا نیست !ما که این همه سال نشنیدیم مسئولی بگه اشتباه کردم واقدام شما در درج این مطالب اقدام علیه امنیت ملیه!!!!!!!!فقط اشتباه مردمه وچه مردم صبوری!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد