تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

۳۰۸ کشته در حوادث رانندگی نوروز در ایران

تا صبح چهاردهم فروردین ۳۰۸ نفر در سانحه‌های رانندگی تعطیلات نوروزی امسال کشته شده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، سازمان امداد و نجات جمعیت حلال احمر ایران با اعلام این خبر افزود آمار زخمی‌شدگان از آغاز طرح امداد و نجات نوروزی تا ساعت ۸ صبح چهاردهم فروردین، ۵۵۲۱ نفر گزارش شده است که از این تعداد ۲۴۲۳ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و ۳۰۹۸ نفر درمان سرپایی شدند. 

بر اساس این آمار، تعداد خانوا‌رهای آسیب‌دیده در این مدت ۱۹۹۹ خانوار و تعداد افراد آسیب‌دیده ۸۰۷۴ نفر بود که از این تعداد ۷۷۶۶ نفر با تلاش امدادگران جمعیت هلال‌احمر نجات یافتند.

این سازمان ۲۱۱۸ مورد عملیات امداد و نجات در این مدت انجام داده است.

طرح امداد و نجات نوروزی از تاریخ ۲۶ اسفندماه ۱۳۸۹ در هزار و ۱۴۱ پایگاه امدادی سراسر ایران آغاز شد و روزانه پنج هزار نیروی امدادی و کادر، با دو هزار خودرو، به مسافران خدمات نوروزی ارائه می‌کنند.

عبدالرزاق برزگر، معاون پزشکی سازمان پزشکی قانونی ایران در اسفندماه گذشته به خبرگزاری فارس گفته بود در روزهای ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سال‌ گذشته، یک هزار و ۳۹۱ نفر بر اثر حوادث رانندگی کشته شده‌ بودند که در مقایسه با همین مدت زمانی در ایام نوروزی ۸۸، ۱.۷درصد رشد داشت. در ایام نوروزی سال ۱۳۸۸ خورشیدی یک هزار و ۳۶۸ نفر کشته شده بودند.

در تعطیلات نوروز سال ۸۹ به طور متوسط روزانه ۶۹.۶ نفر جان خود را بر اثر حوادث ناشی از تصادفات رانندگی از دست دادند که این آمار در نوروز سال ۸۸ روزانه ۶۵.۱ نفر بود.

برزگر افزود ۲۰ هزار و ۵۷۳ نفر در تصادفات رانندگی ۱۰ ماه سال ۱۳۸۹ کشته شده‌اند که بر این اساس آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی نسبت به سال ۱۳۸۸، ۴.۴ درصد رشد داشته است.

آمار اصلی کشته‌شدگان حوادث رانندگی ایام نوروز در ایران معمولأ با گذشت چند روز از پایان تعطیلات اعلام می‌شود.

در نوروز سال ۱۳۸۹ نیز مسئولان نیروی انتظامی ایران ابتدا از کاهش آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی تعطیلات نوروی خبر دادند اما با گذشت چند روز و انتشار آمار نهایی آشکار شد که تعداد کشته‌شدگان نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است.

از سوی دیگر برخی رسانه‌های ایران در تعطیلات نوروزی امسال از کاهش مسافران نوروزی خبر دادند.
 
تارنمای خبرآنلاین در روز نهم فروردین‌ماه جاری نوشت: «کاهش چشمگیر تصادفات و به تبع آن کشته‌شدگان و مجروحان را شاید باید نتیجه کمتر سفرکردن مردم در نوروز امسال دانست.»

خبرآنلاین افزود در نوروز سال گذشته به دلیل افزایش مسافران نوروزی، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ۳۸ پرواز اضافه بر سازمان برای تعطیلات برنامه‌ریزی کرد «اما نوروز امسال هنوز از اضافه کردن بلیت‌های فوق‌العاده خبری نیست و حتا بنابر خبرهای غیررسمی، پروازهای معمولی شرکت‌های هواپیمایی نیز بلیت اضافه برای فروش دارند.»
 
این در حالی است که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر از افزایش سفرهای نوروزی داده است.

اسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه ایران در اسفندماه گذشته گفته بود: «از سال ۱۳۵۸ تا ۲۰ شهریورماه ۱۳۸۷ حدود ۸۰۰ هزار نفر از مردم کشورمان در سوانح رانندگی کشته شدند.»

وی افزوده بود که این تعداد کشته بیش از «۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار نفر» کشته‌ای است که ایران در جنگ هشت ساله با عراق داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد