تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

وعده ‌اتمام تدوین برنامه‌ کاهش 10 درصدی حوادث جاده‌ای

رئیس سازمان راهداری گفت: ‌برنامه کاهش 10 درصدی حوادث رانندگی طبق برنامه پنجم هم‌اکنون در وزارت راه در حال تدوین است تا پس از تکمیل به دولت ارائه شود تا بدین ترتیب پس از تصویب آن و تأمین منابع شاهد کاهش 10 درصدی حوادث جاده‌ای ‌باشیم. 

شهریار افندی‌زاده زرگری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص فعالیت‌های سازمان راهداری در زمینه راهداری و بهسازی و نگهداری راه‌ها، اظهار داشت:‌ بهسازی و روکش آسفالت جزو برنامه‌های همه ساله سازمان راهداری است که در این‌باره حدود 10 هزار کیلومتر راه‌های شریانی و غیرشریانی در سال 90 جزو هدف‌گذاری است.  


وی ضمن بیان اینکه حذف و اصلاح یک هزار و 200 نقطه، مقطع و تقاطع پرحادثه نیز جزو برنامه‌های سال جاری سازمان راهداری است، توسعه ماشین آلات راهداری را از دیگر برنامه‌ها برای سال جهاد اقتصادی عنوان کرد و افزود: در سال جاری نیز 200 دستگاه ماشین‌آلات راهداری به ناوگان راهداری کشور افزوده می‌شود.  


رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن اشاره به توجه کافی به مدیریت روسازی راه‌های کشور، تصریح کرد: باید بتوان با ایجاد بانک اطلاعاتی مناسب، نسبت به تعیین ضرورت‌ها و اولویت‌ها این کار انجام گیرد.  


افندی زاده ضمن اشاره به توجه کافی به مبحث ایمنی سفر، خاطرنشان کرد: در قانون برنامه پنجم، دولت باید برنامه‌ای ارائه دهد و سازکارهایی را در نظر بگیرد تا موجبات کاهش 10 درصدی حوادث جاده‌ای فراهم شود.  


نماینده ویژه دولت در امر ترانزیت ادامه داد: این برنامه هم‌اکنون در وزارت راه و ترابری در حال تدوین است تا پس از تکمیل به دولت ارائه شود تا بدین ترتیب پس از تصویب آن و تأمین منابع و تجهیزات، شاهد کاهش 10 درصدی حوادث جاده‌ای با همکاری 16 ارگان دیگر باشیم.  

* تهیه و تنظیم لوایح، تصویب‌نامه‌ها ‌و دستورالعمل‌ها در خصوص امور ترابری داخلی و بین‌المللی

وی راجع به ‌اهداف تعیین شده و شرح وظایف سازمان راهداری اظهار داشت: تنظیم خط ‌‌مشی‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های حمل و نقل جاده‌ای و ایجاد هماهنگی اجرائی بین زیر بخش‌های مختلف حمل و نقل و نظارت و کنترل در امور حمل و نقل جاده‌ای و ارائه پیشنهادات لازم به منظور رعایت بهره‌وری اقتصادی و تسهیل در ارتباطات به هنگام تصویب پروژه‌های راهسازی کشور از اهداف تعیین شده سازمان راهداری است. 
 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای احداث‌، بهره‌برداری، توسعه و نگهداری پایانه‌های عمومی وسائل نقلیه باربری و سایر تأسیسات مورد نیاز همچون تیرپارک‌ها و تأسیسات رفاهی و جانبی بین‌راهی، را از دیگر وظایف این سازمان عنوان کرد و افزود: تهیه و تنظیم لوایح، تصویب‌نامه‌ها، آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم در خصوص امور ترابری داخلی و بین‌المللی و ارائه آنها به شورای عالی هماهنگی ترابری کشور و یا سایر مراجع جهت تأیید و تصویب و پیگیری مراحل تصویب از دیگر وظایف این سازمان است. 
 

افندی‌زاده فراهم ساختن مقدمات لازم به منظور تسهیل در امور ترانزیت و صادرات و امکانات لازم به منظور تسهیل در امور ارتقاء سطح ایمنی، خدمات و کاهش ضایعات زیست محیطی در حمل و نقل جاده‌ای کشور، تمرکز آمار و اطلاعات پایه‌ای حمل و نقل جاده‌ای با همکاری سازمان‌ها و مؤسسات ذی‌ربط و تشکیل بانک اطلاعاتی و صدور مجوز بهره‌برداری‌های ویژه از شبکه راه‌های کشور از قبیل پروانه تردد وسائل نقلیه خارجی و مجوزهای ویژه عبور بارهای ترافیکی در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط را برخی دیگر از وظایف این سازمان عنوان کرد.

 

* اهداف کلی و راهبردهای کلان بخش حمل و نقل جاده‌ای

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارتقاء سطح ایمنی و برقراری تسهیلات امدادرسانی در شاخه‌های مختلف حمل و نقل را بخشی از راهبرد‌های کلان حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد و به استفاده از موقعیت جغرافیایی کشور در افزایش میزان ترانزیت کالا و مسافر و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از طریق تعریف و ایجاد ‌کریدورهای حمل و نقل بین‌المللی و تجهیز پایانه‌های مرزی در راستای رشد حمل و نقل ترانزیت اشاره کرد.  


نماینده ویژه دولت در امر ترانزیت با تأکید بر ایجاد بستر مناسب حقوقی و قانونی برای خصوصی‌سازی و جلب مشارکت سرمایه‌های داخلی و خارجی به فعالیت‌های مختلف حمل و نقل، کاهش هزینه‌ها، اقتصادی نمودن فعالیت‌ها، افزایش بهره‌وری، توسعه کیفی منابع انسانی و ارتقاء کیفیت خدمات در بخش حمل و نقل را از اهداف کلی سازمان راهداری دانست.  


افندی‌زاده با اشاره به گسترش فعالیت‌های بازرگانی و بازاریابی در حمل و نقل جاده‌ای، به گسترش حمل و نقل چند وجهی، ترکیبی و کانتینری و برقراری تناسب در حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و گفت: توسعه زیربناهای بخش بر اساس تقاضای حمل و نقل و تأکید بر توجیهات فنی‌افتصادی و حذف گلوگاه‌های محدود کننده سرعت‌، ظرفیت و ایمنی و بکارگیری فناوری مطلوب در شبکه‌های موجود با هدف افزایش بهره‌وری و ظرفیت از دیگر اهداف کلی سازمان است.  


نماینده ویژه دولت در امر ترانزیت به گسترش حمل و نقل چند وجهی، ترکیبی و کانتینری و برقراری تناسب در حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و توسعه زیربناهای بخش بر اساس تقاضای حمل و نقل و تأکید بر توجیهات فنی‌افتصادی و حذف گلوگاه‌های محدود کننده سرعت‌، ظرفیت و ایمنی و بکارگیری فناوری مطلوب در شبکه‌های موجود با هدف افزایش بهره‌وری و ظرفیت را از اهداف کلان سازمان نام برد.  


افندی‌زاده گفت: استفاده از تجهیزات و ناوگان با فنآوری جدید در حمل و نقل جاده‌ای و تخصیص منابع حاصله از صرفه‌جویی استهلاک ناوگان و مصرف انرژی، تقلیل آلودگی محیط‌ زیست و افزایش ایمنی، بهبود و گسترش فنآوری‌های اطلاعات، اصلاح روش‌ها و مکانیزه کردن سیستم‌ها و ایجاد زمینه تبادل الکترونیکی اطلاعات و گسترش مطالعات و تحقیقات علمی و کاربردی در فعالیت‌های مختلف حمل و نقل جاده‌ای بمنظور بهبود نظام مدیریت، برنامه‌ریزی اجرا و نظارت و تخصیص بهینه منابع از دیگر اهداف کلان سازمان در این حیطه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد