تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

«سه‌شنبه» پرتصادف‌ترین روز هفته

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به کاهش سه درصدی فقره تصادفات فوتی، 14 درصدی تصادفات جرحی و 53 درصدی تصادفات خسارتی در فصل بهار گفت: آمارها نشان می‌دهد بیشترین تصادفات در سه ماهه نخست سال جاری به ترتیب در روزهای سه‌شنبه، دوشنبه و پنجشنبه رخ داده است.  

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیشترین رشد علت تصادفات فصل بهار را در مقایسه با سال گذشته تخطی از سرعت مطمئنه عنوان کرد و افزود: در عین حال بیشترین افزایش وسائط نقلیه مقصر در تصادفات امسال به ترتیب ادوات کشاورزی و عمرانی بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه بیشترین ساعت وقوع تصادفات بین ساعت 14تا 16 اعلام شده است افزود: پس از آن ساعات 16 تا 18رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر بیش از 77 درصد تصادفات رانندگی پایتخت در روز و 20 درصد در شب رخ داده است.


 

عجله و شتاب بی مورد، بی‌توجهی به مقررات و عدم تشخیص سهم عبور مهمترین عوامل انسانی موثر در تصادفات

 

رییس پلیس راهور تهران عجله و شتاب بی مورد، بی‌توجهی به مقررات و عدم تشخیص سهم عبور سایرین را بیشترین فراوانی عوامل انسانی موثر در تصادفات عنوان کرد و به ایسنا گفت: در عین حال بیشترین تصادفات منجر به فوت را در بهار امسال عابران پیاده به خود اختصاص داده‌اند.

 

وی به تصادفات عابران پیاده اشاره کرد و گفت: بیشترین علت تصادفات مربوط به عابران پیاده، عدم توجه به جلو بوده است این در حالیست که عبور از عرض راه از مسیر مجاز بیشترین وضعیت تصادفات این افراد گزارش شده است.


موتورسواران در 55 درصد تصادفات خسارتی، 50 درصد تصادفات جرحی و بیش از 70 درصد تصادفات فوتی پایتخت مقصر بوده‌اند


63 درصد تصادفات فوتی و بیش از 80 درصد تصادفات جرحی تهران در سه ماهه نخست سال جاری مربوط به عابران پیاده موتورسواران بوده است

 

رییس پلیس راهور تهران بیشترین تصادفات جرحی بهار امسال را متعلق به موتورسواران عنوان کرد و گفت: بیشترین علت تصادفاتی که رانندگان موتورسیکلت درآن مقصر بودند به ترتیب عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم بوده است. همچنین موتورسواران در 55 درصد تصادفات خسارتی، 50 درصد تصادفات جرحی و بیش از 70 درصد تصادفات فوتی پایتخت مقصر بوده‌اند.

 

وی تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد 63 درصد تصادفات فوتی و بیش از 80 درصد تصادفات جرحی تهران در سه ماهه نخست سال جاری مربوط به عابران پیاده موتورسواران بوده است.

 

رییس پلیس راهور تهران گفت: براساس آمار و برنامه‌ریزی انجام شده بیشترین علت تصادفات تهران به ترتیب عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و حرکت با دنده عقب بوده و بیشترین وسائط نقلیه مقصر در تصادفات طی این مدت سواری، موتورسیکلت و کامیون بوده است.

 

وی نقص در سیستم ترمز، سیستم فرمان و نقص در سیستم روشنایی را مهمترین نقص‌های فنی منجر به تصادف در فصل بهار عنوان کرد و گفت: در عین حال بیشترین علل تاثیرگذار نقص معابر در محل تصادفات به ترتیب کم عرض بودن معبر، نقص علائم عمودی و افقی گزارش شده است.

 


افزایش 7/6 درصدی تصادفات منجر به فوت عابران پیاده در پایتخت

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به افزایش 7/6 درصدی تصادفات منجر به فوت عابران پیاده در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: در عین حال تصادفات چند برخوردی، پرتاب سرنشین و برخورد موتورسیکلت با عابر و موتورسیکلت با موتورسیکلت نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

 

وی تاکید کرد: بیشترین افزایش تصادفات در سالجاری در آزادراه‌ها و کوچه‌ها رخ داده که این امر نشان می‌دهد سرعت وسایط نقلیه در این بخش‌ها زیاد بوده است. از سوی دیگر تصادفات در رمپ‌های خروجی، پمپ بنزین‌ها و زیرگذرها نیز در پایتخت افزایش یافته است.

 

رییس پلیس راهور تهران در عین حال خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران پلیس راهنمایی رانندگی به ترتیب سرکلانتری شرق، جنوب، شمال بیشترین کاهش تصادفات رانندگی در فصل بهار را به خود اختصاص داده‌اند.

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:38 ب.ظ

ببخشید خواستم بپرسم شما راجع به مدل های پیش بینی تصادفات می دونبن چیزی ؟

fateme چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 07:28 ق.ظ http://rashidi.demo@gmail.com

سلام من واسه پایان نامه ام دارم روی مرگ و میر ناشی از تصادفات کار میکنم این مطالب خیلی بهم کمک میکنن شما در رابطه با اقتصاد، مرگ و میر، تصادف تئوری جایی ندیدید.در ضمن مرسی از اطلاعاتتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد