تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

سامانه هوشمند کمک راننده برای جلوگیری از سوانح

گروهی از دانشمندان برای جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی و تصادفات مرگبار سامانه رایانه ای هوشمندی را طراحی کرده که جلوی بسیاری از اشتباهات مرگبار رانندگان را می گیرد.


به گزارش فارس به نقل از ام آی تی، محققان دانشگاه ام آی تی می گویند این سامانه در صورت مشاهده اشتباهات راننده به وی هشدار می دهد و حتی اگر راننده اشتباهش را تصحیح نکند خود وارد عمل شده و اقدامات لازم را برای کنترل خودرو و دفع خطر انجام می دهد.

 

این سامانه امنیتی نیمه خودکار توسط استرلینگ اندرسون دانشجوی دکترای دانشکده مکانیک دانشگاه ام آی تی و کارل لنگما محقق گروه ربات های متحرک همین دانشگاه طراحی شده است.

 

سیستم مذکور مجهز به یک دوربین و یک سیستم اشعه لیزر برای فاصله یابی دقیق به منظور شناسایی موانع و خطرات احتمالی در مسیر خودرو است. الگوریتم های به کار گرفته شده در این سامانه برای تجزیه و تحلیل دقیق اطلاعات و محاسبه شرایط ایمنی محیطی به کار می رود. این سیستم تنها در زمانی اجازه رانندگی را از راننده می گیرد که احساس کند وی در حال خروج از منطقه ایمن است.

 

این سامانه از شهریور ماه سال گذشته تاکنون بیش از 1200 بار با موفقیت آزمایش شده و امکان دارد در آینده نزدیک در برخی خودروهای پیشرفته نصب گردد. در حال حاضر تلاش برای ارتقای توانمندی های رباتیک این سامانه و هوشمندی آن در جریان است.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدرضا پنج‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 09:13 ق.ظ http://mohamadrezasmaeeli.mihanblog.com

مقاله زیر هم می تواند برای وبلاگ شما مناسب باشد. و به راستی که وبلاگ با ارزش و مفیدی را در اختیار خوانندگانتان قرار داده اید. با تشکر

http://www.tehrooz.com/1391/5/26/TehranEmrooz/968/Page/10/?NewsID=109052

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد