تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

سالانه10هزار مجروح تصادفات رانندگی در راه انتقال به بیمارستان می‌میرند

رییس پلیس راهور ناجا ضمن انتقاد از تولیدات بی‌کیفیت و ناایمن خودروهای داخلی از کاهش تصادفات کشور به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه به ۷ نفر خبر داد.


سردار دکتر اسکندر مومنی در مراسم بزرگداشت پیوند اعضا (جشن نفس) با اعلام آمادگی برای هر نوع همکاری برای ارتقای فرهنگ اهدای عضو در کشور اظهار کرد: در حوزه تصادفات سالهاست جزو کشورهایی بوده‌ایم که رتبه نخست را در دنیا داشته‌ایم و متعاقب آن این تصادفات بالا نیز باعث مرگ و میرهای زیادی شده است.


وی با اشاره به آمار کشته‌شدگان در تصادفات جاده ای در سال 85 با توجه به شش میلیون خودرو در کشور که بالغ بر 27 هزار و 850 نفر کشته شدند، افزود: این آمار نشان می‌داد به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه 25 انسان در کشور کشته می‌شوند ولی در سال‌های اخیر و بر اساس آخرین آمار تصادفات در کشور تعداد کشته شدگان به 19 هزار نفر رسید در حالی که تعداد خودروها 10 میلیون دستگاه افزایش یافته است.


مومنی با اشاره به عوامل موثر تصادفات از جمله انسان، خودرو، راه و سیستم امداد و نجات گفت: متاسفانه حدود 50 درصد کشته‌های تصادفات در مسیر انتقال به بیمارستان رخ می‌دهد و نیمی از 19 هزار کشته تصادفات کنونی کشور در راه انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهند که می‌توان با ارتقای سیستم امداد و نجات جان 10 هزار نفر را از مرگ نجات داد.


وی ادامه داد: اگر عامل "انسان" که 70 درصد در تصادفات نقش دارد حذف شود، می‌تواند تمام عوامل دیگر تصادفات از جمله راه و خودرو را پوشش داده و برطرف کرد البته عدم ایمنی خودروهای تولید داخل نیز مساله قابل توجهی است./ ایسنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد