تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

۶۵۰۰ نفر در جاده‌ها جان سپردند

آمار مرگ و میر در حوادث نوروزی نشان می‌دهد در پنج سال گذشته جاده‌های کشور جان ۶۵۳۳ شهروند را گرفته‌اند اما آمارها رو به کاهش است و امید می‌رود سال نو شاهد کم‌ترین میزان مرگ در جاده‌ها باشیم.


نوروز ۱۳۹۴ آرام آرام فرا می‌رسد و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و مردم اما باز هم بازار خرید و فروش خودرو و معاینه فنی داغ داغ است و بالا و پایین شدن قیمت خودرو هم نشان می‌دهد سفرهای زمینی سهم بالایی در مسافرت‌های نوروزی کشور خواهد داشت. براساس آمارهای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از ۲۹ اسفندماه تا پایان ۱۵ فروردین‌ماه سال‌جاری، ۵۶ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۵۳ نفر اقامت در شب در کشور به ثبت رسیده که بازدید از جاذبه‌های گردشگری در این مدت ۳۰ میلیون و ۹۵ هزار و ۵۶۸ مورد بوده و نشان از وسعت سفرهای نوروزی دارد.


در این میان رسانه‌ها از زبان مسوولان توصیه، تذکر و هشدار به مسافران نوروزی را آغاز کرده‌اند اما واقعا این توصیه‌ها در آمار تصادفات نوروزی و به ویژه مرگ و میر در جاده‌های شلوغ تعطیلات عید تاثیرگذار بوده است؟


۱۶ هزار مجروح در نوروز ۸۷

آمار نوروز سال ۱۳۸۷ جاده‌های کشور نشان می‌دهد اورژانس کشور ۷۳ هزار و ۵۲۶ مورد ماموریت امدادی انجام داده که ۱۶ هزار و ۶۵ مورد آن برای خدمت‌رسانی به تصادفی‌ها و مجروحان ترافیکی و ۵۶ هزار و ۴۹۲ مورد آن خدمات درمانی به غیرتصادفی بود.


۱۲ هزار مصدوم در نوروز 89

به گزارش مهر، اورژانس کشور تعداد مجروحان حوادث نوروز ۸۹ را بر این اساس اعلام کرد: تعداد ماموریت‌های اورژانس در ایام نوروز ۵۲ ‌هزار و ۹۵۲ مورد بوده که از این تعداد ۱۲هزار و ۶۹۶ مورد مصدوم ناشی از حوادث ترافیکی و ۴۰ هزار و ۲۵۶ مورد بیمار نیازمند به خدمات فوریت‌های پزشکی بوده‌اند.


۳۱ هزار مجروح در نوروز 92

آمار مرگ‌ومیر در تصادفات نوروزی در حالی است که به گزارش اورژانس کشور در نوروز ۹۲ تعداد ۱۷۳ هزار و ۱۹۲ ماموریت اورژانسی انجام شد که حدود ۳۱ هزار و ۷۲۳ مورد آ‌ن کمک‌رسانی به مجروحان تصادفات رانندگی بود و از این تعداد چهار هزار و ۵۰۰ نفر در محل به صورت سرپایی درمان و ۲۷ هزار و ۷۲۱ نفر به بیمارستان منتقل شدند.


انتقال ۷۳ هزار مصدوم به بیمارستان در نوروز 93

همچنین براساس اعلام اورژانس کشور، ۲۸ هزار و ۸۰۴ ماموریت ترافیکی و ۱۳۹ هزار و ۲۲۱ ماموریت غیرترافیکی توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ در نوروز ۹۳ انجام شد و نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ پس از ارایه خدمات پزشکی به مصدومان حوادث و بیماران یادشده، بیش از ۷۲ هزار و ۸۳۸ نفر از بیماران و مصدومان را برای دریافت مراقبت‌های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند که بیش از ۸۱ هزار و ۷۲۰ مورد از آسیب‌دیدگان و بیماران، توسط اقدام به موقع و تخصصی تیم‌های اورژانس ۱۱۵ در محل درمان شدند.


همچنین در آمارهای پزشکی قانونی آمار مرگ بر اثر حوادث رانندگی در نوروز قابل تامل است اما می‌توان به کاهش آمارها امیدوار بود. براساس آمارها در نوروز ۸۸ تعداد ۱۳۶۸ نفر در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد جاده مشهد بیشترین و جاده یاسوج کمترین تلفات را داشته است.


در نوروز ۸۹ این آمار عدد ۱۳۹۱ را نشان می‌دهد که رشد 7/1 درصدی دارد و بیشترین تلفات برای تهران و کمترین آن هم برای یاسوج بوده است.


براساس گزارش‌های پزشکی قانونی کشور، فوت بر اثر حوادث رانندگی در نوروز ۱۳۹۰ تعداد یک‌هزار و ۳۲۲ نفر بود که در مقایسه با سال ۸۹ کاهش پنج درصدی داشت اما تصادفات سال ۹۱ در ایام نوروز عدد ۱۱۴۱ اعلام شد که نسبت به سال قبل کاهش خوبی را برخوردار بود.


سال ۹۲ نوروز در جاده‌های کشور با مرگ یک‌هزار و ۲۲۷ نفر و در سال ۹۳ مرگ ۱۰۸۴ نفر مواجه بودیم که این کاهش در نوع خود بی‌سابقه بود و امید می‌رود با توجه به ایمن شدن جاده‌ها، خودروها و بالارفتن سطح فرهنگ ترافیک امسال با کمترین آمار حوادث در جاده‌ها شاهد باشیم.


روزنامه جهان صنعت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد