تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تناقض آماری در تصادفات جاده‌ای

جام جم آنلاین: بدون اغراق یکی از آرزوهای مسوولان انتظامی، کاهش تصادفات و مرگ و میر ناشی از حوادث دلخراش در جاده‌ها و شهرهاست؛ چرا که آمارهای مربوط به مرگ ناشی از تصادف رانندگی به مرز هشدار رسیده و با وجود تمهیدات صورت گرفته، کشور ما از جمله کشورهایی است که بیشترین آمار مرگ و میر تصادفات را به خود اختصاص داده است و همین مساله، علاوه بر خسارت‌های جانی، هزینه‌های هنگفتی را نیز به جامعه تحمیل می‌کند.

هر سال با شروع سال جدید، مسوولان نیروی انتظامی در نخستین نشست خبری خود با ارائه آمارهای مربوط به تصادفات، از اقدامات صورت گرفته برای کنترل و کاهش مرگ و میر خبر می‌دهند؛ طوری که در سال جدید نیز چند مسوول در نیروی انتظامی بیان کردند؛ با اقدامات شدید و اجرای قوانین و برخورد با رانندگان متخلف موفق شده‌اند 5/15درصد تصادفات و به دنبال آن، مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات را کاهش دهند (مصاحبه سردار احمدی‌مقدم در روز 16 فروردین)، اما آمار  برخی سازمان‌ها و نهادهای دیگر تناقضی جدی را در افکار عمومی ترسیم می‌کند.

برای نمونه در حالی که همه از کاهش تصادفات سال 87 خوشحال بودیم، رئیس سازمان پزشکی قانونی روز گذشته از افزایش 9/1 درصدی مرگ ناشی از تصادفات رانندگی در سال 87 خبر داد.

دکتر محمدحسن عابدی گفته است: با بررسی‌های انجام شده در گروه آمار سازمان پزشکی قانونی کشور در سال 87، 23 هزار و 362 نفر در تصادفات رانندگی جان باخته‌اند که این رقم در مقایسه با سال 86، افزایش 9/1 درصدی را نشان می‌دهد و بیشترین تعداد قربانیان (2446 نفر) در استان تهران بوده است.

وی افزوده است: در 6 ماهه اول سال قبل، 13 هزار و 68 نفر در تصادفات جان باختند که این رقم نسبت به نیمه اول سال 86، به میزان 8/3 درصد کاهش یافته؛ اما در نیمه دوم سال گذشته 10 هزار و 294 نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند که این رقم نسبت به نیمه دوم سال 86، به میزان 3/10 درصد افزایش داشته است.

با توجه به آمار و ارقام مربوط به کشته‌شدگان از سوی نهادها و سازمان‌های مختلف، هنوز مشخص نیست، آمار تصادفات کاهش یا افزایش پیدا کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد