تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

30 زائر ایرانی در تصادف اتوبوس کشته شدند

تصادف یک اتوبوس حامل زائران ایرانی که عازم دیدار اماکن مقدس در عراق بود، 30 کشته و هشت نفر زخمی بر جای گذاشته است.

این تصادف در جاده کرمانشاه به ایلام در حوالی شهرستان چوار رخ داده است.

علت این حادثه هنوز به درستی روشن نیست اما برخی گزارشها حکایت از آن دارد که ترمز اتوبوس حامل زائران، بریده و به دلیل ناتوانی راننده در کنترل اتوبوس با یک واحد مسکونی کناره جاده برخورد کرده است.

سرنشینان این اتوبوس قصد داشتند از طریق مرز خسروی به عراق سفر کنند اما چون این مرز خروجی بسته بود آنها مسیر خود را از کرمانشاه به سمت مهران تغییر داده بودند تا از آنجا به عراق سفر کنند.

بعد از انفجارهای دو هفته اخیر در عراق که به کشته شدن 82 زائر ایرانی انجامید، دولت ایران مرز خسروی در نزدیکی کرمانشاه را بست و اکنون سفرهای زیارتی ایرانی ها از طریق مرز مهران و مرز شلمچه صورت می گیرد.

بعد از بسته شدن مرز خسروی، روزانه یک هزار زائر از مرز مهران و یک هزار نفر نیز از مرز شلمچه می توانند برای زیارت اماکن مقدس از ایران خارج شده و به عراق سفر کنند.

همزمان با وقوع تصادف اتوبوس حامل زائران ایرانی، حمید بهبهانی وزیر راه ایران به عراق سفر کرده است تا ضمن بررسی زمینه توسعه همکاری ها در بخش حمل و نقل با عراق، با دولت آن کشور در زمینه آسان کردن سفر زائران ایرانی به اماکن مقدس در آن کشور گفتگو کند.

هر سال صدها هزار ایرانی برای زیارت اماکن مقدس به عراق سفر می کنند و خشونت های افراطیون سنی مانع از این سفر نشده است. دولت ایران برخی مواقع مرز خسروی، مرز میان ایران و عراق را برای جلوگیری از سفر زائران می بندد.

سال گذشته میلادی تعداد حملات انتحاری در عراق به میزان قابل توجهی کاهش یافت اگرچه پیکارجویان کماکان به انجام حملات در سراسر عراق ادامه می دهند.

سالانه در ایران بیشتر از 23 هزار نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند و جاده های این کشور در ردیف مرگبارترین جاده های جهان قرار دارد.

جاده های ناامن و غیر استاندارد، بی احتیاطی رانندگان و خودروهای نامناسب عمده ترین عوامل حوادث خونین جاده ای در ایران به حساب می آیند.

پلیس راهنمایی و رانندگی و وزارت راه ایران در سال های اخیر برنامه های متعددی را برای کاهش تصادفات رانندگی به اجرا گذاشته اند و بنابر آمار رسمی از تعداد کشته های حوادث رانندگی کاسته شده است اما ایران همچنان ناامن ترین جاده های جهان را دارد.

برآورد خسارات تصادفات چندان آسان نیست اما برخی میزان آن را سالانه بیش از پنج هزار میلیارد تومان ( 5 میلیارد دلار) برآورد می کنند.   

به نقل از بی بی سی پرشین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد