تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

حوادث رانندگی؛ قاتل مسافران نوروزی

همزمان با سفرهای نوروزی و افزایش حجم سفرها در جاده های ایران آمار تصادفات جاده ای هم در این روزها بیشتر شده است.

از آغاز تعطیلات نوروزی در ایران، هر روز خبرهایی از کشته شدن و مجروح شدن تعداد زیادی از مسافران نوروزی در اثر حوادث جاده ای در این کشور منتشر می شود.

در همین رابطه سرهنگ حسین علیشاهی، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ایران روز جمعه ۶ فروردین (۲۶ مارس) در گفت و گو با خبرگزاری مهر از وقوع ۱۵۴ تصادف مهم در جاده های ایران فقط در مدت ۲۴ ساعت خبر داد و اعلام کرد که در این حوادث ۳۹ نفر جان خود را از دست داده اند و ۲۴۳ نفر هم مجروح شده اند.

او بی توجهی به جلو از سوی راننده، سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم را چهار عامل تصادفات جاده ای بیست و چهار ساعت گذشته برشمرد.

سرهنگ علیشاهی از تشدید برخورد با رانندگان متخلف خبر داد و گفت: "با کوچکترین رفتار پر خطر رانندگان، اتومبیل آنها متوقف و به پارکینگ منتقل می شود."

او همچنین از توقیف وسایل نقلیه باربری که اقدام به حمل مسافر کنند و ممنوعیت تردد موتورسیکلت ها در جاده های کشور در ایام نوروز خبر داد .

از سوی دیگر پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایران روز جمعه ۶ فروردین ( ۲۶ مارس) به نقل از سرتیپ تقی مهری، جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ایران اعلام کرد که با وجود افزایش۲۰ تا ۳۰ درصدی حجم مسافرت های نوروز امسال (سال۱۳۸۹)، حجم حوادث رانندگی نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۲ درصد کاهش داشته است.

چند روز پیشتر سرهنگ حسین علیشاهی آمار تصادفات نخستین شبانه روز سال جدیدخورشیدی را ۱۲۹ فقره اعلام کرده بود که بر اثر آن ۲۹ نفر کشته و ۲۰۷ نفر مجروح شده اند.

این درحالی است که یک سال پیشتر آقای علیشاهی آمار تصادفات جاده ای در مدت مشابه را ۹۴ فقره اعلام کرده بود که بر اثر آن ۳۰ نفر در صحنه تصادف کشته و ۱۲۳ نفر مجروح شده بودند.

سالانه حدود۸۰۰ هزار تصادف در ایران روی می دهد و ایران در ردیف نخستین کشورها از نظر حوادث مرگبار جاده ای قرار دارد.

جاده های ایران هنوز ناامن و غیر استاندارد است و بسیاری ازخودروهایی که در جاده های این کشور تردد می کنند از ایمنی کافی برخوردار نیستند و این مشکلات باعث شده تا تلفات تصادفات در ایران همچنان بالا باشد.

پلیس راهنمایی و رانندگی و وزارت راه ایران در سال های اخیر برنامه های متعددی را برای کاهش تصادفات رانندگی به اجرا گذاشته اند و برخورد شدید با تخلفات رانندگی و نصب دوربین های کنترل سرعت از جمله اقدامات انجام شده است.

سخت تر شدن شرایط دریافت گواهینامه رانندگی و صدورگواهینامه های یک ساله، اجبار رانندگان به بستن کمربند ایمنی، نظارت دائمی پلیس در جاده ها، بهسازی برخی مسیر های خطرناک جاده ای از جمله دیگر اقدامات پلیس و وزارت راه ایران بوده است اما به نظر می رسد حل معضل تصادفات جاده ای در این کشور به برنامه های گسترده تری نیاز دارد.

نظرات 2 + ارسال نظر
فرخ دوشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:37 ق.ظ http://chakhan.blogsky.com

همه چی توی این دوره زمونه براساس تصادف اتفاق می افته ! منم شما رو تصادفی پیدا کردم و شاید شما هم یه روز منو تصادفی ببینی و پول ساندویچ منو توی رستوران حساب کنی ! این منتهای آرزوی منه که یه پرس یا یه ساندویچ مهمونم کنند .
فقطامیدوارم با هم تصادف نکنیم ! ارادت

hengameh پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 04:44 ب.ظ

ba nazare farokh movafegham kamelan!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد