تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

92 درصد تصادفات رانندگی با یکی از ضایعات ارتوپدی همراه است

سالانه بیش از 70 هزار مصدوم شدید از تصادفات رانندگی به جا می‌ماند و 92 درصد این تصادفات حتماً با یکی از ضایعات ارتوپدی همراه است.
به گزارش خبرنگار موج، رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران، غلامعلی عکاشه با بیان این که سالانه بیش از 22 هزار مرگ ناشی از تصادف رانندگی را در کشور شاهد هستیم، اظهار داشت: بخشی از هزینه بسیاری از تصادفات رانندگی که منجر به شکستگی استخوان‌ها می‌شود به علت پایین‌بودن تعرفه بر دوش متخصصان ارتوپدی است. شایعترین بیماری‌های شایع در این حوزه مربوط به تروماست که از تصادفات رانندگی ناشی می‌شود.
وی با انتقاد از پایین‌بودن تعرفه‌های مربوط به خدمات ارتوپدی افزود: هر سال تعرفه‌هایی بر اساس قانون نظام پزشکی اعمال می‌شود.
عکاشه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیماری آرتروز گفت: ابتلا به این عارضه در جامعه رو به افزایش است که علت اصلی آن عادات ناصحیح زندگی‌ مردم از جمله نحوه نشستن‌، زیادبالارفتن از پله‌ها و شیوع چاقی و اضافه‌وزن بین مردم است.
وی با اشاره به این که 2 نوع استئوآرتروز اولیه و ثانویه وجود دارد ادامه داد: نوع اول بیشتر به دلیل افزایش سن و معمولاً بدون دلیل ثانویه ایجاد خواهد شد که در آن ترکیب غضروف‌ عوض خواهد شد و نوع دوم به علت ثانویه از جمله بیماری‌های سیستمی، نقرس و روماتیسم و همچنین چاقی ایجاد می‌شود.
رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران اضافه کرد: مفصل زانو آناتومی خاصی دارد. در بیشتر زندگی مردم مانند نشستن‌های دوزانو، چهارزانو، دستشویی رفتن و بالارفتن از پله‌ها حالت خمیدگی دارد که این باعث نرم‌شدگی کشکک زانو می‌شود.
عکاشه با اشاره به این که زنان بیشتر از مردان به این بیماری دچار می‌شوند، گفت: آخرین درمان استئوآرتروز تعویض مفصل زانو است.

نظرات 1 + ارسال نظر
smmb شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 04:52 ب.ظ http://kingofeast.parsiblog.com

احسن به این آمار خوبت
امیدوارم موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد