تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

کاهش کشته‌های حوادث جاده‌ای در تیر و مرداد ماه

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: علیرغم افزایش سفرها، تعداد کشته‌شدگان و تلفات و سوانح رانندگی در تیرماه امسال 5/2 و در مردادماه نیز حدود 5/3 درصد کاهش داشت که بی‌شک اقدامات فرهنگی در این کاهش خسارات نقش عمده‌ای داشته است.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار اسکندر مومنی در مراسم نواختن "زنگ انضباط اجتماعی" که صبح امروز در دبیرستان علامه حلی منطقه 11 تهران برگزار شد، گفت: امسال حدود 700 هزار خودروی جدید شماره گذاری شد، بنابراین حدود 700 هزار راننده جدید وارد چرخه حمل و نقل شدند و سفرهای درون شهری و برون شهری افزایش قابل توجهی داشت.

وی تصریح کرد: علیرغم افزایش سفرها، طبق آمار در تیرماه گذشته 5/2 درصد و در مردادماه حدود 5/3 درصد کاهش کشته و تلفات و سوانح را داشتیم که بی شک اقدامات فرهنگی در این کاهش خسارات نقش عمده‌ای داشت و با توجه به این که آمارکشته شدگان در تصادفات باید با آمار سازمان پزشکی قانونی تطبیق داده شود، آمار تلفات رانندگی شهریور ماه، تاکنون آماده نشده است.

سردار مومنی در ادامه تصریح کرد: برای ایجاد امنیت و انضباط اجتماعی در جامعه نیازمند کمک دانش آموزان هستیم، به طوری که کاهش تلفات و تصادفات رانندگی طی چند سال گذشته مرهون فرهنگسازی است که توسط همین دانش آموزان صورت گرفته است.

وی گفت: علیرغم اتفاقات مثبتی که در زمینه‌ ترافیک و عبور و مرور صورت گرفته است، آمار سوانح و حوادث در کشور بالاست و بسیاری از خانواده‌ها به نوعی با از دست دادن یکی از اعضای خانواده یا جراحات شدید ناشی از تصادفات رانندگی، با این مساله درگیرند.

به گفته‌ رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی بزرگترین عامل تاثیرگذار در کاهش تلفات و خسارات جاده‌ای عامل فرهنگی است، لذا باید بیشتر از گذشته انضباط اجتماعی که همان رعایت حقوق دیگران است، رعایت شود و اگر بخواهیم در عرصه‌ای موفق باشیم، جز کمک گرفتن از خانواده آموزش و پرورش و در راس آن دانش آموزان، راهی نداریم.

وی در باره نقش دانش آموزان، اولیا و مربیان مدارس در افزایش انضباط اجتماعی اظهار کرد: بی شک یکی از اقدامات موثر در انضباط اجتماعی اقدامات فرهنگی است که نهادهای فرهنگ ساز از جمله خانواده آموزش و پرورش نقش بی‌بدیلی در این زمینه دارند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته در حوزه آموزش و پرورش و در مقطع ابتدایی همیاران پلیس، در مقطع راهنمایی، پلیس یاران نوجوان ساماندهی شدند و در سال گذشته نیز پلیس یاران جوان مقطع دبیرستان و فرهنگ‌ یاران پلیس به این جمع اضافه شدند و این عرصه از یکپارچگی و انسجام بیشتری برخوردار شد.

به گزارش ایسنا، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد: دانش آموزان می‌توانند در حوزه انضباط اجتماعی و ایمنی بسیار موثری باشند و ضمن آن که به عنوان مروجان این فرهنگ در جامعه حضور دارند و در آینده نیز خود به عنوان اعضای فعالی که وارد جامعه می‌شوند، در ارتقای این فرهنگ نقش آفرین باشند.

وی خطاب به دانش آموزان نخبه دبیرستان علامه حلی گفت: این دانش آموزان می‌توانند ایده‌ها، طرح‌ها و پیشنهادات کاربردی خود را در خصوص هشدارهایی در زمینه‌ خواب آلودگی، خستگی و صحبت با تلفن همراه که بیشترین تصادفات نیز بر اثر این تخلفات رخ می‌دهد را به مرکز تحقیقات و معاونت اجتماعی راهنمایی رانندگی ارائه کنند و همکاران ما نیز آماده دریافت این طرح‌ها هستند.

سردار مومنی در پایان تاکید کرد: امنیتی امروز کشور را مرهون حماسه‌ها، شجاعت‌ها و رشادت شهیدانی هستیم که از کیان کشور اسلامی دفاع کردند و امروز در سایه‌ آن حماسه‌ها احساس امنیت می‌کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد