تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

فرمانده ناجا: پراید بیشترین تعداد تصادفات را درکشور دارد

فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه چهاردهمین همایش معاونان اجتماعی فرماندهان انتظامی استانهای سراسر کشور اظهار کرد: کاهش سفر با وسیله نقلیه شخصی و گرایش به حمل و نقل عمومی طبیعتا سهم بسزایی در کاهش تصادفات و تلفات داشته است. در جاده‌های کشور سهم تصادفات وسایل نقلیه عمومی 10 یا 11 درصد است و سهم تصادفات وسایل نقلیه شخصی حدود 90 درصد است و اگر کاری کنیم که درصد بیشتری از سفرها با وسایل نقلیه عمومی صورت گیرد حتما در انرژی، آلودگی محیطی، آلودگی صوتی و تصادفات صرفه‌جویی خواهد شد. پلیس به تنهایی با اقدامات خود قادر نیست جلوی تصادفات را بگیرد اما همیشه پلیس راهنمایی و رانندگی را تقویت کرده‌ایم و به دنبال تصویب قانون اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی هستیم.  

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر معرفی خودروی ناایمن اظهار کرد: نمی‌توانیم به صورت مطلق خودرویی را ناایمن معرفی کنیم چون اگر خودرویی اینگونه بود که تولید و شماره‌گذاری نمی‌شد و این موضوع بسته به سطح استانداردهای ایمنی است و استانداردها معمولا پایین‌ترین سطح را نشان می‌دهند. نمی‌توانیم حداکثرهای استاندارد را برای ایمنی خودروها در نظر بگیریم چون این موضوع شدنی نیست و با اقتصاد مردم همخوانی ندارد و در هیچ کجای دنیا هم اینگونه نیست بلکه باید این حداقل‌ها را هر سال ارتقا دهیم.  

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: مردم می‌توانند طبقه‌بندی در این رابطه انجام دهند و ببینند که کدام خودرو ایمنی بیشتری دارد.  

به گفته احمدی‌مقدم، خودرویی که بالاترین تیراژ تولید را دارد از بیشترین تعداد تصادفات برخوردار است که مسلما 35 تا 40 درصد خودروهایی که تولید می‌شود پراید است. البته شرکت تولید این خودروها همکاری خوبی با نیروی انتظامی داشته است و برای ایمن‌سازی خودروهای خود تلاش می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد