تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

۱۲۱ نفر در حوادث رانندگی نوروزی در ایران کشته شدند

شمار تلفات در حوادث رانندگی نوروزی سال جاری در ایران تا چهارشنبه سوم فروردین ۱۳۹۰ به ۱۲۱ نفر رسیده است.

 
سرهنگ حیدر حیدری، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت ۱۴۲۲ نفر نیز در حوادث رانندگی نوروزی مجروح شده‌اند.
 
همچنین سرتیپ اسکندر مومنی، رییس پلیس راهنمایی رانندگی نیروی انتظامی به خبرگزاری ایسنا گفته است یک دستگاه خودروی آردی حامل یک خانواده پنج نفره که در حال تردد در جاده رشت بود، به دلیل «تخطی از سرعت مطمئنه، لغزندگی مسیر و نبود گاردریل» به داخل رودخانه واژگون می‌شود که در پی آن تمامی سرنشینان این خودرو در آب خفه می‌شوند.
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی «سرعت، عجله و شتاب» را از دیگر عوامل تصادفات نوروز سال جاری اعلام کرد و افزود تصادفات واژگونی در اتوبوس‌ها افزایش یافته است.
 
بیش‌ترین آمار تلفات حوادث رانندگی نوروزی سال ۱۳۹۰، مربوط به تصادف جداگانه دو اتوبوس در شهرستان جیرفت در استان کرمان است که در مجموع منجر به کشته شدن ۱۶ نفر و زخمی شدن ۷۳ نفر شد.
 
با این حال سرتیپ اسکندر مومنی گفته است: «آمارها نشان می‌دهد تلفات و تصادفات رانندگی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته است.»
 
بر اساس آمار، سالانه نزدیک به ۳۰ هزار نفر در جاده‌های ایران کشته می‌شوند.
 
سال گذشته مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت ایران گفته بود: «ایران از نظر میزان حوادث تروما (جراحت‌های شدید) دومین کشور دنیاست و سالانه فقط خسارت اقتصادی مرگ و میر قربانیان تصادفی بیش از پنج هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که هزینه‌های بستری، معلولیت و خسارت‌های روانی را نیز باید به آن ‌اضافه کنیم.»
 
سوانح رانندگی پس از بیماری‌های قلبی‌ و عروقی، دومین عامل مرگ و میر در ایران محسوب می‌شود. این در حالی است که تصادفات در جهان، ششمین عامل مرگ و میر محسوب می‌‌شود.
 
بر اساس آمار‌های رسمی، سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در جهان، بر اثر تصادفات رانندگی کشته و ۵۰ میلیون نفر مجروح می‌شوند.
 
به گفته کارشناسان «تراکم بالای خودرو در جاده‌ها، کمبود ظرفیت بزرگراهی، وجود بیش از دو هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها، کمبود خدمات ایمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی» از مهم‌ترین عوامل تصادف جاده‌ای در ایران به شمار می‌آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد