تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

هر ساعت دو نفر در جاده‌ها کشته می‌شوند

کارشناس حمل و نقل جاده‌ای با بیان این‌که هر یک ساعت 2.7 نفر در جاه‌ها کشته می‌شوند، گفت: ‌ فرهنگ ترافیکی و ایمنی باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.  

افشین شریعت در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته روند کاهش تصادفات به طور نسبی مشاهده می‌شود به طوری که تعداد تلفات جاده‌ای نیز تقریبا از روند کاهشی برخوردار بوده است.

 

و ی تصریح کرد: اگرچه در سال گذشته در برخی استان‌ها با افزایش میزان تصادفات روبرو شدیم اما مسوولان حساسیت بیشتری نسبت به تصادفات پیدا کرده و هماهنگی بیشتری بین سازمان‌های مختلف ایجاد شده است.

 

این کارشناس حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر این‌که هنوز هم آمار میزان تصادفات بالا است، خاطرنشان کرد:‌ بنا بر اعلام پزشکی قانونی طی 10 سال گذشته بیش از 235 هزار نفر در سطح راه‌های کشور کشته شده‌اند این در حالی است که حدود هزار نفر در سوانح هوایی جان خود را از دست داده‌اند.

 

شریعت در ادامه افزود: این آمار نشان‌دهنده‌ی آن است که وضعیت مناسبی نداریم و هر یک ساعت 2.7 نفر در جاده‌ها کشته می‌شوند که رقم بالایی است.

 

این کارشناس حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: اگرچه در این راستا تلاش‌های مناسبی انجام شده است اما کاهش آمار تصادفات و کشته‌ها نیاز به عزم جدی‌تر دارد.

 

شریعت با بیان این‌که کمیسیون ایمنی راه‌ها مرجع مناسبی برای بررسی تصادفات است، خاطرنشان کرد: سازمان‌های مسوول باید برای کاهش تصادفات هماهنگی بیشتری داشته باشند.

 

وی به ابلاغ قانون جدید جرائم رانندگی اشاره و تصریح کرد:‌ به‌نظر می‌رسد در کنار هماهنگی سازمان‌های مختلف این قانون بتواند در کنترل عامل انسانی که در کنار جاده از مهمترین عوامل بروز تصادفات به شمار می‌رود موثر باشد.

 

این کارشناس حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه جاده می‌تواند باعث افزایش خطاهای انسانی شود، گفت: باید برای ایمن‌سازی مسیرها و رفع نقاط حادثه‌خیز تلاش بیشتری صورت بگیرد.

 

شریعت با اشاره به حجم وسیع راه‌ها و مشکلات موجود در آن‌ها افزود: 30 درصد تلفات مربوط به تصادفات در راه‌های درون شهری رخ می‌دهد این در حالی است که تصادفات درون‌شهری مرجع و متولی مشخصی ندارد بنابراین در حوزه‌ی ایمنی باید به صورت کلان برای حل مشکل اقدام کنیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
دِکی! سه‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 05:09 ب.ظ

هر یک ساعت سه‌نفر داداش! چرا 0.7 رو تبدیل به صفر کردی مَشتی؟
2.7 همش سه‌دهُم کار داشت به 3 ، اونم با این آمارِ تخماتیکِ حضراتِ عالی‌مرتبت. اوضاع بدتر از این حرفاست، حال خیرات می‌کنی برادر؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد