تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

با استانداردهای جاده‌ ایمن فاصله داریم

یک کارشناس حمل و نقل گفت: همانطور که فرهنگ رانندگی ما فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد، جاده‌های ما نیز با استانداردهای جاده‌های ایمن، فاصله دارند.  

 

علی شاه‌نوش در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) تصریح کرد:‌ اکثر جاده‌های ما متناسب با سرعت و ترافیک کم طراحی شده‌اند و همین موضوع باعث کاهش ایمنی آن‌ها می‌شود.

 

 

وی افزود: البته در طراحی جاده‌های جدید تغییراتی ایجاد و بهتر شده‌اند اما باید به این موضوع توجه بیشتری شود.

 

 

این کارشناس در ادامه با اشاره به این‌که در جاده‌های کشور سرعت متناسب با شعاع پیچ‌ها، مورد توجه جدی قرار نگرفته است، خاطرنشان کرد: پیچ‌ها و شیب‌های عرضی طراحی درستی ندارند؛ همچنین باید عرض جاده‌ها متناسب با میزان و سرعت ترافیک باشد؛ متاسفانه اکثر جاده‌های پرتردد کشور را با سرعت‌های کم و ترافیک محدود ساخته‌ایم.

 

 

وی ادامه داد: خط کشی‌ جاده‌ها، وجود علائم راهنمایی و رانندگی و علائم هشداردهنده پیش از رسیدن به محل‌های خطر‌آفرین ضروری است و فقدان آن‌ها موجب پایین آمدن ایمنی جاده‌ها می‌شود.

 

 

شاه‌نوش همچنین با اشاره به این‌که جاده‌ها نیاز به نگهداری دارند، خاطرنشان کرد: جاده‌ها برخلاف ساختمان‌ها نیاز به نگهداری دارند و از این طریق می‌توان عمر و ایمنی آن‌ها را ارتقا داد.

 

 

وی در ادامه با بیان این‌که موضوع ایمنی جاده‌ها تنها مربوط به وضعیت جاده نیست، تصریح کرد: این موضوع به فرهنگ‌سازی نیاز دارد. رانندگان باید با احتیاط بیشتری در جاده‌ها حرکت و قوانین راهنمایی رانندگی را رعایت و متناسب با میزان سرعت مجاز در هر جاده، رانندگی کنند.

 

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: به علت این‌که نیروی انسانی راهدار تربیت نکرده‌ایم در زمینه اجرا دچار مشکل هستیم. باید به موضوع تربیت نیروی انسانی توجه ویژه‌ای شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد